وب سرور nginx چيست؟

وب سرور nginx چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

به طور کلي هر چيز ( نرم افزاري يا سخت افزاري ) که داده اي را از طريق اينترنت يا شبکه به کاربر منتقل کند web server ناميده مي شود.

 

 

nginx نامweb server/reverse proxy ي سبکي است که در سال ???? به علت مشکل تعداد درخواست زياد در سايت روسي http://www.rambler.ru شکل گرفت و در سال ???? اولين نسخه رسمي خود را انتشار داد. تا کنون اين وب سرور 11.28%. از سهم تمام وب سرور هاي دنيا را در دست دارد.

 

اين وب سرور که هر روز جمع بيشتري از آن استفاده مي کنند Wordpress.com را ليست استفاده کننده گان خود دارد.

 

از نکات مهم اين وب سرور اين است که بر روي سيستم عامل هاي windows linux Bsd و osx به راحتي نصب مي شود

 

در اين سيستم استفاده از روش  asynchronous event-driven  است که باعث شده که به ميزان استفاده ثابت از RAM برسيم.

 

 

asynchronous event-driven چيست؟

 

 

وب سرور ها به طريق مختلفي اقدام به مديريت درخواست ها  (connection ) مي کنند

 

        براي هر درخواست يک process جديد درست مي کنند

        براي هر درخواست يک process جديد درست مي کنند در حالي که سيستم connection poll هم دارند که تا مدتي process ها را نگه مي دارد و در صورتي که در آن زمان درخواست جديدي بيايد از process هاي بيکار استفاده مي کنند

        براي هر درخواست يک thread جديد درست مي کنند

        براي هر درخواست يک thread جديد درست مي کنند در حالي که سيستم thread poll هم دارند که تا مدتي thread ها را نگه مي دارد و در صورتي که در آن زمان درخواست جديدي بيايد از thread هاي بيکار استفاده مي کنند

        يک process همه event ها را مديريت مي کند. (قبول درخواست، پاسخ به کاربر، خواندن داده و … )

        ترکيبات روش ها

 

 

Nginx از روش چهارم استفاده مي کند به همراه ساخت process براي مجموعه از event ها … البته مقداري مشخص را در config مشخص مي کند. همه اين ها براي اين است که بيشترين استفاده را از سيستم خود بکنيم. 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: