وب سرور Apache چيست؟

وب سرور Apache چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

وب سرور آپاچي (Apache) گسترده ترين و محبوب ترين سرور HTTP در دسترس بر روي اينترنت مي باشد که از زبان هاي  PHP و Perl پشتيباني مي کند و روي بيشتر سيستم عامل هاي قابل اجرا است  يک برنامه free Open Source است که با سرور هاي وب براي اداره کردن درخواستها و تقاضاهاي وب و منابع به کار مي رود .

 

Apache HTTP Server روي سيستم عامل Unix مانند Linux يا BSD اجرا مي شود همچنين مي تواند روي Windows مايکروسافت و ديگر سيستم عامل ها يا Platform ها اجرا شود . يک سرور با خصوصيات منحصر به فرد با add-on هاي قدرتمند که به صورت مجاني در دسترس هستند .

 

Apache داراي امکانات ويژه مي باشد که متداول ترين استفاده از ويژگي هاي اين برنامه .htaccess است که طراحان حرفه اي در محيط لينوکس از آن بهره مي گيرند . براي نمونه زماني که بخواهند اولين صفحه در سايت بخصوصي باشد با يک دستور در آن پرونده اين امر ممکن مي گردد و يا زماني که صاحب سايت مايل نيست که فايلهاي موجود در سرور وي توسط ديگران دزديده شود و بخواهد که مانع از پيوند مستقيم آنها شود Apache کمک مي کند تا به خواستشان برسند . زماني که برنامه نويس بخواهد که محل واقعي صفحات ديده نشود نيز اين برنامه مورد استفاده قرار مي گيرد .

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.