بانک اطلاعاتي Access چيست؟

بانک اطلاعاتي Access چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

‌Microsoft Access

 يکي از اجزاي برنامه مايکروسافت آفيس است که براي ايجاد Relational Database مورد استفاده قرار مي‌گيرد.  در بانک اطلاعاتي Access مفهوم اصلي به نام فيلد وجود دارد يک فيلد نشان دهنده يک ستون در جدول . همچنين مجموعه اي از فيلدها به صورت سطري، تشکيل يک رکورد را ميدهند و  تمام رکوردها در جدول همه فيلدها راخواهند داشت.فيلد نشانه يک ستون در جدول است. يک رکورد مجموعه اي از فيلدها مي باشد . تمام رکوردها در همان جدول همان فيلدها راخواهند داشت. هر فيلد داراي يک صفت و ويژگي براي موجوديت مي باشد ، براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

مطالب بيشتر: مفهوم فيلد در بانک اطلاعاتي چيست؟ 

طبقه بندي اطلاعات

وقتي که شما نيازمند سازماندهي مجموعه اي از اطلاعات به صورت سازماندهي شده هستيد ناخوداگاه به استفاده از word  يا excel  فکر ميکنيد اما اگاها حجم زياد اطلاعات يا به اصطلاح بانک هاي اطلاعاتي را به وسيله سيستم مديريت پايگاه داده يا DBMS ايحاد ميشوند شمارا مجبور به استفاده از يکي از انها همچو access ميکند .
 

اجزاي Access :

Tables: در مايکروسافت اکسس، جداول قادر هستند که اطلاعات را در قالب سطرها و ستون هاي مختلف براي شما ذخيره نمايند. هر سطر مي تواند شامل اطلاعات يک شخص، کالا و... باشد که به هر سطر رکورد گفته مي شود و هر ستون نشان دهنده صفات و مشخصات يک رکورد است که به آن فيلد گفته مي شود.

 

Query: با استفاده از query ها مي توان اطلاعات مورد نياز را از جداول اکسس استخراج نمود، با انتخاب جداولي که اطلاعات مورد نياز ما در داخل آن است و برقراري ارتباط جداول با يک ديگر اين امر امکان پذير است.

 

فرم ها: فرم ها رابط گرافيکي بين کاربر و پايگاه هاي داده هستند.

 

گزارشات: به وسيله گزارشات مي توان اطلاعات استخراج شده را درقالب نمودار نمايش داد.

 

Macros: ماکروها توابعي قدرتمند هستند که با فراخواني آن ها مي توان ليستي از اطلاعات مورد نياز را با سرعت بسيار بالا بازيابي و ويرايش نمود.

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26