اهداف SEO چيست؟

اهداف SEO چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده که به معناي بهينه سازي سايت براي ساده سازي بررسي موتورهاي جستجو است. امروزه، ميليون ها وب سايت در حال نمايش اطلاعات به ميليارد ها درخواست اينترنتي مي باشند، و در هر موضوع و کلمه کليدي ( keyword )، که جستجوي خود را آغاز کنيد، هزاران گزينه و يک سوال بسيار ساده در مقابل موتور جستجو بوجود مي آورد که کدام وب سايت و با کدام محتوا مي تواند بهترين انتخاب باشد؟

بدون شک در دنياي در حال رقابت فناوري اطلاعات تنها موتور جستجويي که همواره بهترين پيشنهاد را به کاربر خود ارائه مي کند مي تواند به حيات ادامه دهد. بنابراين در ميان انبوه اطلاعات و مطالب مرتبط با زمينه فعاليت شما که در اينترنت موجود است، رقابت در بهينه سازي محتويات و عملکرد يک وبسايت مي تواند بسيار راه گشا باشد چرا که مطمئنا موتورهاي جستجو مهمترين راه براي معرفي وب سايت شما به مخاطبين مي باشد.

 

 

انواع روشهاي SEO

به واقع SEO مجموعه اي از عمليات ها و تکنيک هايي است که به منظور دريافت ترافيک بيشتر از سوي موتورهاي جستجو مانند گوگل ، ياهو و بينگ انجام مي گيرد که به دو دسته کلي قابل تقسيم مي باشد:

 

off-page SEO : تغييراتي که جدا از وبسايت صورت مي پذيرد.

on-page SEO : تغييراتي که بر روي وب سايت براي افزايش رنک آن انجام مي گيرد.

 

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازي بيرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

 

انتخاب کلمه کليدي مناسب

قبل از شروع براي بهينه سازي وب سايت، اول بايد بدانيد که چه کلمات کليدي هدف شما هستند و 3 يا 4 مورد را براي افزايش رنک سايت خود در زمان جستجوي اين کلمات انتخاب نمائيد. کلمه کليدي که انتخاب مي کنيد بايد بسيار کوتاه بوده و از انتخاب کلمات بسيار عمومي حدالامکان پرهيز نمائيد. يکي از رابج ترين اشتباهات در ميان افرادي که اقدام به بهينه سازي سايت خود مي کنند، بکار بردن تعداد بسيار زياد کلمه کليدي در هر صفحه مي باشد، مثلا 500 کلمه مختلف که داراي ميزان بالايي از جستجو هستند را در صفحه خود بکار مي برند، در حاليکه گوگل و ساير موتور هاي جستجو براي دوري از اشتباه در طبقه بندي سايت ها بسادگي از کنار چنين مواردي مي گذرند و به سايت هاي اينچنيني رنک بسيار پاييني را اختصاص مي دهند. بنابراين تعداد کلمات کليدي بايد معقول و متناسب با محتواي صفحه وبسايت شما باشد.

 

پيج رنک ( Pagerank ) چيست؟

 Page rank به معناي امتياز صفحه شما مي باشد که يکي از مهمترين خدماتي است که در زمينه بهينه سازي سايت توسط گوگل مطرح شد. شما بسادگي مي توانيد امتياز وب سايت خود را از طريق لينک زير مشاهده کنيد:

https://www.prchecker.info/check_page_rank.php

 

در ابتدا pagerank تنها فاکتور بررسي و طبقه بندي سايت ها توسط گوگل بود، اما رفته رفته و با بالاتر رفتن کيفيت و تعداد سايت ها عوامل بسيار زياد و پيچيده اي مانند عمر يک مطلب و يک سايت و بسياري موارد ديگر، در تصميم گيري هاي گوگل دخيل گرديد. اين فرمول ها جزء مهمترين رازهاي گوگل محسوب مي شوند که بصورت مداوم هزاران وبلاگ نويس در سراسر جهان در مورد آن تحليل و بررسي مي کنند.

 

مطالب بيشتر : کاربرد ActiveX چيست؟

 

رتبه بندي وب سايت ها:

الکسا ( Alexa ) که يکي ديگر از خدمات شرکت بزرگ آمازون مي باشد، ترافيک کلي وبسايت ها را مانيتور مي کند، و به واقع بزرگترين مرکز سنجش و مقايسه ميزان بازديد و رتبه بندي سايت ها در کل جهان مي باشد که امکانات بسيار جالبي را براي شما فراهم آورده است تا بتوانيد رتبه سايت هاي مختلف را در ميان کل سايت هاي جهاني مشاهده کنيد، حتي اين امکان را خواهيد داشت که مثلا 100 سايت برتر ايران يا هر کشور ديگري را مشاهده نماييد و آمار بازديد آن را در ماههاي گذشته بررسي نمائيد، مثلا در بررسي سايت يک خبرگزاري، تغييرات ميزان بازديد آن در روز هايي که اخبار بسيار داغي را منتشر مي کند، کاملا متفاوت و قابل توجه مي باشد.

 

چند نکته مهم در بهينه سازي وب سايت:

- بسيار مهم است که در هر صفحه از عنوان مناسب و گويا استفاده نمائيد.

- حجم سايت شما نبايد ميزاني باشد که کاربران در بازکردن صفحات با مشکل روبرو شوند.

- سرعت باز شدن وب سايت اهميت زيادي خواهد داشت.

-  براي عکس هاي خود از توضيح ( description ) استفاده کنيد.

- در هر صفحه از کلمات کليدي جداگانه و مرتبط استفاده کنيد.

- براي صفحه خود توضيح بنويسيد.

- امکان به اشتراک گذاري مطلب را براي کاربران در انتهاي مطلب اضافه نمائيد.

- دقت کنيد که RSS و يا امکان خوراک براي استفاده کاربران مهيا باشد.

 

 روشهاي انتخاب عنوان مناسب صفحه در سئو SEO چيست؟

 1) تگtitle فقط يکبار در صفحه و آن هم بين تگ head قرار گيرد.

2) عنوان صفحه را از کلمات با درجه اهميت بيشتر به کمتر انتخاب نماييد.

3) نام برند را در انتها بياوريد.

4) به تعداد کاراکترها در انتخاب عنوان صفحه دقت نماييد.

5) از استفاده از کلمات اضافي در انتخاب عنوان صفحه بپرهيزيد.

6) از مهمترين کليد واژه هايي که در متن صفحه به کار برده ايد استفاده نماييد.

7) عنوان منحصر به فرد براي هر صفحه انتخاب نماييد.

8) از تکرار عنوان در تگ h1 در صفحه اجتناب کنيد.

9) از استفاده از کليد واژه ها به صورت انبوه و تکراري خودداري نماييد.

 

زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است. بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: