سيستم رنگ RGB چيست؟

سيستم رنگ RGB چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

اين سيستم براي رسانه هاي تصويري مانند تلويزيون ها ، مانيتور ها ، گوشي ها و هر آن چه که از آن نور ساطع شود استفاده مي شود . در اين مدل تمام رنگ ها از سه ترکيب رنگ تشکيل مي شود . اين سه رنگ عبارتند از : قرمز ( RED ) , سبز ( Green ) , آبي ( Blue ) نام اين سيستم رنگ از حرف اول سه رنگ بالا گرفته شده است . و از ترکيب رنگ هاي بالا که به آن ها رنگ هاي اوليه گفته مي شود ، با اين سه رنگ مي توان ميليون ها ترکيب رنگي جديد به وجود آورد . پس براي طراحي يک وب سايت يا يک بنر وب بايد از اين ترکيب رنگي استفاده کنيم . در اين ترکيب رنگ براي نشان دادن رنگ سياه از کد 000# استفاده مي شود يعني هيچ رنگي را باهم ادغام نمي کنيم . کدها از عدد 0 تا F به صورت هگز و يا از 0 تا 255 مي توان استفاده کرد .

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ،طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 
مطالب بيشتر : منظور از PHP nuke چيست؟

RGB استانداردترين حالت رنگ

 

دليل اينکه RGB استانداردترين حالت رنگ در اکثر برنامه‌ها و همچنين وسايل است، وسعت انتخاب رنگ است. در RGB شما با ترکيب سه رنگ قرمز، سبز و آبي به هر رنگ دلخواهي که بخواهيد مي‌رسيد. مهمتر از همه‌ي اين‌ها دقت بسيار بالاي اين حالت رنگي است. اکثر برنامه‌هاي ويرايش عکس مانند(Photoshop)  استاندارد رنگ‌هاي خود را بر اساس RGB قرار مي‌دهند.

همچنين در RGB، رنگ‌هاي ديگر با ترکيب ميزان‌هاي مختلف رنگ‌هاي اصلي ايجاد مي‌شود و پيکسل‌هاي صفحه نمايش با همين نسبت‌ها روشن شده و رنگ را نمايش مي‌دهند.