nodeيا نود چيست؟

يک نود يا گره به بخشي گفته مي شود که به شبکه وصل مي باشد.

 Node

 

هرگاه شما کامپيوتري را به شبکه اضافه ميکنيد اين کامپيوتر به يک ايستگاه کاري يا نود تبديل ميشود

‏Node يا گره چگونگي ارتباط شبکه يا ايستگاه کاري و يا هر نوع ابزار ديگري است که به شبکه متصل است و بطور ساده تر هرچه را که به شبکه متصل شده است و امکان ارسال و دريافت يا فوروارد اطلاعات را داشته باشد گفته ميشود بطور مثال مودم ها، سوئيچ ها، هاب ها، سرور ها و چاپگر ها که از طريق WI-FI يا ايترنت به يکديگر متصل ميشوند يک Node شبکه گويند.

نود در سال 2009 زماني ساخته شد که توسعه دهندگان اصلي جاوا اسکريپت آن را از چيزي که ميتوانست روي مرورگر اجرا شود به حالتي تبديل کردند که بتواند بصورت يک اپليکيشن مستقل روي رايانه اجرا شود.

 

‏ Node.js چيست؟

 

نود جي اس (node.js) يک محيط برنامه نويسي براي زبان جاوا اسکريپ است که بر پايه مرورگر گوگل کروم کد نويسي شده است که باعث سهولت ايجاد و مقياس پذيري برنامه هاي تحت شبکه ميشود.

نود جي اس يک پلتفرم کدباز براي گسترش برنامه هاي سمت سرور و تحت شبکه ميباشد و قابليت پياده سازي بر روي سيستم عامل هاي ويندوز، لينکوس و سيستم عامل کاميپوتر هاي آيفن را نيز دارد خيلي ها فکر ميکنند که Node.js يک زبان براي برنامه نويسي است اما اينطور نيست در واقع يک محيط است براي اجراي جاوااسکريپت است.

 

جاوا اسکريپت مرورگر و Node.js روي موتور زمان اجراي V8 اجرا ميشوند.اين موتور کد جاوا اسکريپت را گرفته و آن را به کد سريع براي ماشين تبديل ميکند.کد ماشين کد سطح پاييني است رايانه ميتواند بدون نياز به تفسير کردم اجرا کند.

 

ماژول هاي Node.js

 

يک ماژول Node.js به قابليت بلوک و استفاده مجدد گفته ميشود که وجود آن به صورت تصادفي روي کدهاي ديگر اثر نميگذارد Node.js مجموعه اي از ماژول هاي داخلي دارد براي استفاده نياز به نصب برنامه ي ديگري ندارد.

 

‏‌‌‌‌npm چيست؟

 

کتابخانه هايي وجود دارند که از سوي جامعه بزرگي از توسعه دهندگان توليد شده اند.اين جامعه به حل اغلب مسائل عمومي پرداخته است.npm که اختصاري برام « نرم افزار مديريت بسته» يعني Node Package Manager است که بسته هايي دارد که ميتوان در اپليکشن ها مورد استفادع قرار داد و بدين ترتيب فرآيند توسعه اپليکيشن را سريعتر و کار آمدتر ساخت

 

کاربرد Node.js

 

ساخت برنامه هاي تک صفحه اي(SAP)

ساخت برنامه RTA

ساخت چت روم

ساخت بازي آنلاين تحت مرورگر وب

 

هدف Node.js

 

هدف ساخت node.js اين بود که سرعت اجراي برنامه تحت وب يا شبکه را افزايش دهد و فشار زياد روي سرور را در زمان هاي افزايش بازديد کم کند

 

مزايا Node.js

 

Node.js در مقايسه با PHP و Ruby سريع تر بوده و از امينت بالايي بخصوص در زمان حمله ي DDOS برخورد دار است

پاسخگويي تعداد زيادي کاربر با سرعت بالا

خطاهاي کم و بسيار ساده

جامعه کاربري بزرگ

سازگاري به سيستم عامل هاي مختلف

هم V8و هم Node.js بصورت مرتب آپديت شده و با قابليت هاي جديد جاوا اسکرين هماهنگ ميشوند و مشکلات امنيتي آنها نيز برطرف ميشود و اين موضوع باعث سرعت و انعطاف بالاي آنها ميشود

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

نصب Node.js

براي نصب Node.js ميتوانيد به وبسايت رسمي node به آدرس nodejs.org مراجعه کنيد و نسخه مطابق با سيستم عامل خود را انتخاب کنيد و دانلود کنيد