کرک نرم افزار Crack چيست؟

کرک فايلي هست که به شما اجازه ميده از برنامه اي که در اختيار دارين به طور کامل استفاده کنين.

Crack  نرم افزاري چيست

کرک فايلي هست کهبه شما اجازه ميده از برنامه اي که در اختيار دارين به طور کامل استفاده کنين.
هر شرکتي ياشخصي که برنامه اي رو ميسازه و مي خواد از راه فروش اون برنامه پول در بيارهمعمولاً محدوديت هايي رو در نسخه رايگان برنامه قرار ميده(مثل محدوديت زماني و...) که اگه شما بخواين از اون برنامه به طور کامل استفاده کنين بايد براي اونبرنامه پول بدين تا (مثلاً با استفاده از شماره سريالي که به شما داده ميشه)محدوديت ها رو از روي اون برنامه بردارين.

 

.

 

 

حالا يه عدهبرنامه نويس ديگه(به اسم هکر ياکرکرcracker ) ميانيه فايل به اسم کرک مي سازن که (بدون اجازه سازنده برنامه) مياد محدوديت ها رو ازروي اون برنامه برمي داره و شما با استفاده از اون مي تونين از برنامه به طور کاملاستفاده کنين.

 

 

نحوه کرککردن:

 

بعضي از کرک هابه شکل آيکون خود نرم افزار ميباشد روش کار اين نوع کرک اينگونه است که ما بعد از اينکهنرم افزار مورد نظرمان را نصب کرديم بايد کرکي را که آيکون آن هم اسم و هم شکلآيکون اجرائي نرم افزار ميباشد را copy ودر شاخه اي که نرم افزار نصب شده است paste نماييمدر اينگونه مواقع شما پيغامي را دريافت مينماييد که بايد گزينه yes را کليک نماييد تا آيکون کرک شما جايگزين(Overwrite)آيکون اصلي شود . < اغلب بازيها از اين روش کرک استفاده مينمايند>
اين نکته را همياد آور شوم که اگر به همراه فايل کرک (exe.) فايلهايبا پسوندdll. يا ini. يا dat. وجود داشت شما آنها را نيز بايد کپي کردهو در شاخه نصب نرم افزار paste نماييد .
در مورد اين نوعکرک بايد ذکر کنم که حتما" در هنگام کرک کردن بايد نرم افزار مورد نظر بسته باشديعني در حال اجرا نباشد و الا پيغام خطا دريافت مينماييد .

انواع  ديگر کرککردن

کرک  KeyGen يا KeyMaker 

يک نوع ديگر کرکوجود دارد که بهKeyGen يا KeyMaker معروف هستند که روش آن با روش قبليمتفاوت است . اين نوع کرک براي ساختن سريال به کار ميرود , روش کار آن هم به اينصورت است که شما با وارد کردن يک اسم يا شماره و در برخي موارد ايميل در فيلد مشخصکرک و فشار دادن دکمه مربوط به آن يک کد جديد دريافت ميکنيد که معمولا" باوارد کردن آن در قسمت منو و در بخشي با عنوان Register يا Enter Code يا Registeration يا چيزي توي همين مايه ها برنامه فعال وکامل ميشود.
در بعضي ازموارد در همين بخش Registeration کهدر بالا گفتم يک کد وجود دارد که شما بايد آن را در کرک (KeyMaker) وارد نماييد تا KeyMaker کد يا سريال راه انداز را براي شما بسازد .

کرک Patch يا Patcher

 

 

 

نوع ديگر کرک هابهPatch يا Patcher معروف هستند , در اين نوع کرک ها معمولا" دکمه اي با نام Choose يا Browse يا Patch و يا چيزي ديگري با همين معني وجود داردکه با فشار دادن آن بايد آدرس آيکون يا فايلي از نرم افزار که خود کرک مشخص کردهرا در پوشه اي که نرم افزار مورد نظرتان نصب شده است را بهش بدهيد تا نرم افزار رابصورت کامل تبديل کند

 

بعضي مواقع وقتيما يک کرک را دانلود مينماييم بعد از باز کردن آن متوجه يک فايل Notepade به همراه چند فايل ديگر ميشويم .در اينصورت شما بايد فايل Notepad درونکرک را باز کرده و سريال مورد نظر را در بخش Register نرم افزار وارد نماييم

 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.