معني وب هاستينگ چيست؟

وب هاستينگ يا ميزباني وب به مفهوم فراهم ساختن فضايي است که کاربر مي تواند فايل هاي وب گاه خود را در آن قرار دهد.

مفهوم وب هاستينگ

وب هاستينگ يا ميزباني وب به مفهوم فراهم ساختن فضايي است که کاربر مي تواند فايل هاي وب گاه خود را در آن قرار دهد.
 

تعريف کامل از وب هاستينگ

وب سايت‌ها از مجموعه‌اي از فايلهاي مختلف مانند تصاوير، متون و فايلهاي برنامه نويسي شده به زبانهاي مختلف و ساير اسناد مربوطه تشکيل مي‌شود که به منظوري خاص به شکلي با هم مرتبط شده‌اند. هر شخصي که نرم‌افزارهاي لازم و دسترسي به اين فايلها را داشته باشد امکان بازديد از اين سايت را دارد. حال براي اينکه همه مردم امکان دسترسي به فايلها را داشته باشند نياز است تا فايلها در کامپيوتري قرار گيرند که همواره به اينترنت پرسرعت متصل است به اين کامپيوترها سرويس دهنده يا سرور مي‌گويند.

نکته بسيار مهم :

هر کامپيوتري مي‌تواند يک سرور باشد اما از آنجا که هزينه‌هاي مورد نياز براي فراهم کردن تجهيزات و نرم‌افزارهاي لازم و يا نيروي پشتيباني براي صاحبان همه وب سايتها به صرفه نيست لذا شرکتهايي اين مسئوليت را مي‌پذيرند و با فراهم آوردن لوازم کار در سطح وسيع بخشي از فضاي ديسک سخت سرورهاي خود را به صورت اجاره‌اي در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهند.به اين شرکتها که خدمات ميزباني وب يا هُستينگ ارائه مي‌کنند در اصطلاح ميزبان يا هُست مي‌گويند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

021 – 88 74 97 24

021 – 88 74 97 25

021 – 88 74 97 26