پروتکل SMTP

مختصر شده عبارت (Simple Mail Transfer Protoco ) که يکي از پروتکل هاي TCP/IP براي ارسال يا انتقال ساده ايميل است که مانند يک دستيار ايميل را از فرستنده دريافت و براي گيرنده ارسال مي کند.

تعريف SMTP

 مختصر شده عبارت (Simple Mail Transfer Protoco ) که يکي از پروتکل هاي TCP/IP براي ارسال يا انتقال ساده ايميل است که مانند يک دستيار ايميل را از فرستنده دريافت و براي گيرنده ارسال مي کند.

نقاط ضعف و قوت SMPT

محدوديت ها

 

پروتوکولSMTP  بسيار ساده ميباشد به همين دليل در قابليت هايي از جمله دريافت ايميل و تبديل ايميل ها به کد اسکي هفت بيتي داراي محدوديت است .

رفع محدوديت ها

در برنامه هاي بزرگي مثل جيميل در کنار استفاده از SMTP از پروتکل هاي ديگري نيز نظير (IMAP وPOP3 ) استفاده ميکنند تا محدوديت هاي ايجاد شده براي کاربر را از بين ببرند و امکان دانلود و ذخيره سازي ايميل ها نيز وجود داشته باشد .

 

نکته آخر

 

بدليل محدوديت هاي SMTP در ارسال و دريافت عکس ها و ايميل ها امروزه به طور گسترده از پروتوکل ESMTP استفاده ميشود.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

پروتکل ESMTP همان پروتکل SMTP مي باشد که گسترش يافته وقابليت ارسال و دريافت فايل هاي چند رسانه اي را براي مشترکان خود  فراهم مي کند.