چگونه نقشه اي براي محتوا و مطالب وب سايت ايجاد کنيم

چگونه نقشه اي براي محتوا و مطالب وب سايت ايجاد کنيم | شرکت طراحي سايت بهپردازن

نقشه محتوا چيست؟
نقشه‌ي محتوا و مطالب وب سايت يک تکنيک بصري است و براي کمک به سازماندهي و درک محتواي وب سايت‌ها، استفاده مي‌شود. اين تکنيک ساده، ارزشمندترين بخش استراتژي توليد و استفاده درست از محتوا ومطالب صفحات وب مي‌باشد که يک ديد دقيق از برنامه محتواي شما را به‌دست مي‌دهد تا بتوانيد محتواي خود را به صورت دسته‌بندي‌هاي مختلف سازماندهي کنيد.
 
چگونگي استفاده از نقشه‌برداري محتوا
در هنگام نقشه برداري از محتوا مراحل مختلفي وجود دارد که شما بايد به آن‌ها دست پيدا کنيد مانند جستجو و تجزيه و تحليل مخاطبان خود ، ساختاردهي محتوا براي هدف قرار دادن آنها ، مرتب سازي محتوا بر اساس نياز مشتري در مراحل مختلف خريد چرخه و در نهايت متقاعد کردن مشتري براي خريد محصول خود.
تهيه نقشه محتوا و تکنيک هاي موثر آن براي ايجاد يک برنامه محتوايي تأثير زيادي در رتبه بندي موتور جستجوي گوگل دارد. اين کار علاوه بر ايجاد ترافيک براي سايت، در دستيابي به رتبه‌هاي بالاتر نيز کمک کننده است.
 
 
نگاشت مطالب
نقشه برداري از محتوا، ساختار محتواي وب سايت شما است که با در نظر گرفتن پروسه خريد خريدار از ابتدا تا انتها ايجاد شده است. در واقع ، اين يک طرح بازاريابي محتوا است که باعث ايجاد آگاهي، علاقه و در نهايت تبديل در وب سايت شما در مورد نام تجاري شما مي شود.
 
 
 
 
نقشه محتوا شما را در درک موارد زير کمک مي‌کند
- محتواي شما در چه جايي از پروسه خريد مشتريان را جذب مي‌کند.
- محتواي شما چگونه به مشتريان کمک مي‌کند تا در هر مرحله از خريد آن‌چه را که نياز دارند بدست بياورند.
- چگونه مي‌توانيد مشتري را به طور موثرتري در مسير سفر هدايت کنيد.
 
 
مطالب بيشتر: تجارب محتوا و بازاريابي محتوا
 
 
توليد محتوا چه مزايايي دارد؟
. به شما کمک مي‌کند مشتري خود را درک کنيد. وقتي مسيري را که مشتريان در مسير تجارت با شما طي مي‌کنند مشخص کنيد، مي‌توانيد اهداف، نيازها و سوالات آن‌ها را بهتر درک کنيد. اين بينش مي‌تواند به شما کمک کند تا استراتژي‌هاي بازاريابي موثرتري را به کار بگيريد و حتي ممکن است به شما در بهبود محصولات يا خدمات خود براي بازار هدف کمک کند.
. نمايي کلي از تمام محتواي شما به‌دست مي‌دهد و به شما کمک مي‌کند تا محتواي حساب خود را حسابرسي و فهرست‌بندي کنيد. داشتن يک کتابخانه محتواي مرکزي به شما کمک مي‌کند تا از ايجاد محتواي اضافي خودداري و از محتواي موجود مجددا استفاده کنيد.
. اگر فقط روي مقدار محتوايي که ايجاد مي‌کنيد تمرکز داشته باشيد، احتمالاً کيفيت و ارتباط محتواي شما آسيب مي‌بيند. يک نقشه محتوا اطمينان حاصل مي‌کند که هر محتوا با يک هدف ايجاد شده است و به‌طور کامل براي رسيدن به آن هدف بهينه شده است.
. نگاشت محتوا راهنماي دستيابي به مخاطبان در مکان مناسب و در زمان مناسب است.
 
چگونگي ايجاد نقشه‌ي محتوا استراتژيک
1. ايجاد يک شخصيت خريدار براي درک مخاطب خود که شخصيت خريدار شرح مفصلي از مخاطبان ايده‌آل شماست. اين به شما کمک مي کند مشتري خود را بشناسيد و آنچه او مي داند ، مي خواهد و نياز دارد را درک کنيد.
2. سفر مشتري در راه تجارت با خودتان را ثبت نماييد.
يک نقشه سفر مشتري، قيف خريد منحصربه فرد برند شما و نحوه حرکت مشتري ايده‌آل شما از آن را بيان مي‌کند. اين پنج مرحله از قيف بازاريابي را مشخص مي کند:
اطلاع
اشتغال
ارزيابي
خريد
پس از خريد
مراحل سفر مشتري براي نقشه‌برداري از محتوا
3. قبل از ايجاد هرگونه محتواي جديد، بايد بدانيد که چه نوع محتوايي در هر مرحله بهتر کار مي‌کند. با انواع مختلف محتوا و نحوه عملکرد آنها در هر مرحله از قيف خريد آشنا شويد.
محتواي آگاهي يا محتواي سرشار از مخاطب مخاطبان جديدي را به سمت برند شما جذب مي کند. محتواي آگاهي معمولاً شامل موارد زير است:
پست‌هاي وبلاگ
اينفوگرافيک‌ها
فيلم 
راهنماي خريد
چک ليست‌ها
پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي
محتواي تعاملي
محتواي تعامل، مخاطبان را به نام تجاري شما علاقه‌مند مي‌کند تا وقتي‌که آماده خريد هستند‌، شرکت شما را انتخاب کنند.
4. حسابرسي محتوا را انجام دهيد و از تمام محتوايي که داريد کاتالوگ ايجاد کنيد. هر قسمت از مطالب و جزئيات مربوطه را از جمله:
عنوان
آدرس اينترنتي
دسته (موضوع يا موضوع مربوط به محتوا)
نوع محتوا
تاريخ انتشار
تبديل (مرحله بعدي که مخاطبان بايد پس از مشاهده محتوا بردارند)
کيفيت محتوا
مميزي محتوا براي نقشه برداري از محتوا
از اين الگوي حسابرسي محتوا براي ساختن رئوس مطالب خاص خود استفاده کنيد.
5. محتواي موجود را در مراحل مربوط به سفر مشتري ترسيم کنيد.
براي تصميم‌گيري در مورد متناسب بودن محتواي نقشه، موارد زير را در نظر بگيريد:
 
نوع محتوا همانطور که قبلاً گفته شد، انواع خاصي از محتوا در مراحل خاصي از سفر مشتري بهتر عمل مي‌کنند. به نوع محتوا نگاه کنيد و تصميم بگيريد که به چه ترتيب با مراحل نقشه محتواي شما مطابقت دارد.
نقطه تبديل محتوا: همانطور که مي‌دانيد محتوا در کجاي نقشه قرار دارد، به مطالب بعدي که به مخاطب مي‌دهد نيز توجه کنيد. اطمينان حاصل کنيد که دعوت به عمل در انتهاي محتوا مشتري را به مرحله بعدي سفر خريدار راهنمايي مي‌کند.
کيفيت مطالب: همه محتواي موجود شما ممکن است در نقشه محتواي شما قرار نگيرد. اگر متوجه شديد که کيفيت محتواي موجود پايين است، هنوز از آن در نقشه‌برداري محتواي خود استفاده نکنيد. آن را کنار بگذاريد و يادداشت کنيد که بعداً مي‌تواند تجديد نظر شود يا دوباره مورد استفاده قرار گيرد.
6. محتواي هدفمندي را براي ايجاد شکاف در نقشه محتواي خود ايجاد کنيد. قسمت‌هايي از قيف خود را که داراي محتواي ناکافي يا کم‎‌عمق هستند شناسايي کنيد و برنامه‌اي براي پر کردن اين شکاف ها ايجاد کنيد.
هنگامي‌که اين مراحل را طي کرديد، يک نقشه سفر محتوا خواهيد داشت که به طور خلاصه تمام محتواي موجود شما را در اختيار شما قرار مي‌دهد و محتواي جديدي را که بايد ايجاد کنيد تا از چشم‌اندازهاي مشتري خود (و ماندن) مشتري مطمئن شويد.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.