قوانين مهم در طراحي سايت چيست؟

قوانين مهم در طراحي سايت چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

يکي از مهمترين اصول در طراحي وبسايت ، ساده نگه داشتن آن است . اين قانون بايستي به تمام جنبه هاي وبسايت شما از جمله گرافيک و محتوا اعمال شود .

 

با استفاده از نکات زير شما ميتوانيد سايتي ساده و زيبا داشته باشيد و همچنين از درهم و برهمي آن جلوگيري کنيد .

 

? – توجه به ويژگي ها و امکانات سايت :

 

توسعه وبسايت از جمله عادات تمامي نويسندگان است و ميخواهند ويژگي ها و قابليت هايي به وبسايت خود بيفزايند اما در بعضي مواقع ويژگي هايي اضافه ميکنند که فقط خود شما را راضي ميکند اما هيچ اهميتي براي خوانندگان و مشتريان شما ندارد و اين به تلف کردن وقت و پهناي باند کاربر خود مي انجامد . پس توجه داشته باشيد که قابليت هايي اضافه کنيد که براي کاربران اهميت ويژه اي داشته باشد .

 

? – امکانات وب خود را به حداقل برسانيد تا کاربر به پهناي باند بيشتري احتياج نداشه باشد :

 

پهناي باند کاربر توسط تصاوير و فيلم ها استفاده ميشوند پس کمي عاقلانه تر بيانديشيد زيرا مصرف پهناي باند کاربر توسط سايت شما ميتواند کاربر را تحريک کند تا از سايت شما ديدن نکند . علاوه بر اين از صفحات وب خود به طور منظمي ديدن کنيد تا هم بررسي دقيقي داشته باشيد و هم اگر لينک هاي خرابي وجود داشت آنها را تعمير کنيد .

 

? – به بازديدکنندگان خود اطلاع رساني کنيد :

 

دادن اطلاعاتي که کاربر بتواند آنها را راحتر حضم کند خيلي بهتر است و اطلاعاتي بدهيد که کاربر آنها را ادعاي شما تلقي نکند بلکه عملکرد شما را نشان بدهد . همچنين دادن اطلاعات دقيق در رابطه با امکانات و محصولات سايت خود کاربر را وادار ميکند تا درباره شما بهتر قضاوت کند و اين خود موفقيت شما را در آغاز هدف خود ميرساند و اين پايه اي ميشود تا کاربر با شما بيشتر رابطه برقرار کند و مشتري دائمي شما شود .

 

? – سادگي در نوشتن و روشن فکر بودن :

 

استفاده ساده از کلمات, به کاربر اين اجازه را ميدهد تا مطالب را آسانتر درک کند . سعي کنيد از کلمات پيچيده کمتر استفاده کنيد زيرا اين کلمات فقط براي عده اي از مردم قابل درک ميباشد . عنوان ساده ي مطلب, بازديدکننده را تشويق ميکند تا مطالب شما را بخواند و همچنين ابهام در نوشتن و بيان ميتواند تصوير منفي از سايت شما را ذهن کاربر بگذارد .

 

? – توسعه محتواي خوب :

 

توليد محتواي خوب براي وبسايت شما بسيار مهم است زيرا ميتواند باعث جذب بيشتر بازديدکننده به وب شما شود و اگر شما بودجه کافي داريد ميتوانيد با استخدام بازارياب براي محصولات خود و تبليغات و همچنين فارغ التحصيلان روزنامه نگاري که ميتوانند مطالب شما را به نحو احسن ويرايش کنند تا بازديدکننده آنها را بهتر مطالعه کند . همچنين تهيه هديه و قرعه کشي ميتواند کاربران شما را وادار کند تا به طور منظم مطالب شما را پيگيري کنند .

 

? – طراحي منحصر به فرد صفحات وبسايت شما :

 

صفحات وبسايت شما بايستي به صورت منحصر به فردي طراحي شود و کپي برداري از ديگر سايت ها نباشد . همچنين طراحي به گونه اي باشد که کاربر براي پيدا کردن مطالب سردرگم نشود . طراحي منحصر به فرد وبسايت شما ميتواند يک مزيت بزرگ در مقابل رقبا باشد .

 

? – جست و جوي ساده و جهت يابي :

 

به جز سادگي در محتوا و گرافيک عامل ديگري هم که خيلي بايد ساده باشد جست و جوي سريع و آسان اطلاعات است . اگر بازديدکننده به آساني به دنبال چيزي که ميگردد پيدا نکند به سايت هاي ديگري ميرود زيرا آنها چنان حوصله اي ندارند که بخواهند براي پيدا کردن مطلبي چندين صفحه را پشت سر بگذارند . قابليت جست و جوي آسان براي بازديدکننده مزيتي است که کاربر ميتواند به راحتي و خيلي سريع در بين صفحات وبسايت شما حرکت کند و اين براي کاربر خيلي لذت بخش خواهد بود و همچنين به تکرار بازديدکنندگان بيشتر مي انجامد .

 

مراحل بالا قطعا به شما کمک خواهد کرد تا اعتبار و رتبه بندي بهتري در موتور جست و جو و همچنين ايجاد اعتماد در خواننده و بازديدکننده بيشتر پيدا کنيد .

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: