هشت روش افزايش مهارت هاي شما در طراحي وب سايت چيست؟

هشت روش افزايش مهارت هاي شما در طراحي وب سايت چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

1- بررسي الگوهاي طراحي UI

چک کردن وب سايت هايي مانند UI-Patterns يا Pattern Tap مي تواند وسيله خوبي براي کشف بهترين طرح ها و الگوهاي رابط کاربري وب باشد. تقريبا در اينگونه سايت ها مي توان دسته بندي هاي مختلفي را مشاهده کرده و ايده هاي خوبي از طرح هاي نمونه به دست آورد .

آيا تمايل داريد که در همه کارهايتان از يک طرح استفاده کنيد ؟ آيا از واسط کاربري متفاوتي براي پروژه هاي مختلف خود استفاده مي کنيد؟

مطمئنا سر زدن به وب سايت هايي که مجموعه طرح هاي ديگر طراحان برتر را به نمايش گذاشته اند مي تواند ابزاري براي ياگيري و به دست آوردن ايده هاي جديد در شما باشد.

 

 

2- توجه به جزئيات

 

نگاه و توجه به جزئيات در اشياء پيرامون خود و همکاري و فعاليت مداوم در وب سايت هاي مرجع و مشاهده نمونه کارهاي ديگر طراحان وب مي تواند تمرين خوبي براي ايده گرفتن در پروژه هاي شما باشد. يک طراح بزرگ توجه بخصوصي روي بافت ها ، پترن ها ، سايه ها ، اشکال و تصاوير دارد و به نظر من همين جزئيات هستند که طرح سايت را زيبا و کاربرپسند مي نمايد.

 

3- تکنيک هاي سئو

بسياري از مشتريان از يک طراح وب انتظار دارند تا علاوه بر کار طراحي به تکنيک هاي SEO نيز تسلط داشته باشد.البته اگر طراح وب در کنار تخصص هاي خوب خود از اصول اوليه و کاربردي سئو نيز کمک بگيرد و آن را به عنوان تخصص خود در رزومه کاريش ذکر کند ، مي تواند شانس بيشتري براي قبول اينگونه پروژه ها نيز داشته باشد.

هر چند از ديد بسياري از متخصصان سئو ، شايد يک طراح وب بتواند اصول اوليه و مبتديانه SEO را در طراحي وب خود پياده کند، اما از نقطه نظر آنها بحث سئو مدام در حال تغيير است و چه بهتر که اين بخش را به اهل و متخصص اين حيطه سپرد.

 

4- روند آموزش طراحي وب

همان طور که در اول مطلب به آن اشاره شد ، يک طراح وب هرگز نبايد بر روي داشته هاي کنوني خود تکيه کند و بايد هميشه در حال آپديت و بروزرساني دانسته ها و تجربيات جديد خود باشد و اين روش جزء با مطالعه و صرف زمان مداوم امکان پذير نخواهد بود. اين روند هميشه طراح را در يک حالت بروز و به يک طراح متخصص تبديل نموده و يک راه عالي براي همسو شدن با فن آوري هاي جديد در اين حيطه است.

 

البته شايد مشتريان از طراح خود انتظار داشته باشند که پروژه اش مانند فلان سايت باشد ، اما کسب آموخته ها و تکنيک هاي جديد به نفع خود طراح است و مي تواند در آينده روند شغلي او را متحول نمايد.

 
 
مطالب بيشتر : مفهوم MVC چيست?
 

5- دانستن تايپوگرافي

به خاطر داشته باشيد که آنچه در طراحي يک وب سايت در وهله اول خودنمايي مي کند ، متن و تايپوگرافي زيبا است. داشتن درک مناسب از بکارگيري تايپوگرافي مي تواند کمک قابل ملاحظه اي را در چگونگي استفاده از آن به شما نمايد.

دانستن اطلاعاتي مثل مبنا و ريتم فونت ها ، مسائل مربوط به خوانايي فونت ها ، اندازه متن و اثرات آنها و خيلي چيزهاي ديگر مي تواند پيش زمينه مناسبي براي خلق يک متن با تايپوگرافي متفاوت در طرح هاي شما باشد.

 

6- تمرين با رنگ ها

آيا تا به حال به وب سايت هايي مثل ColourLovers سر زده ايد ؟ آيا مطالبي در مورد اثرات و ترکيب رنگ ها خوانده ايد ؟ اگر چنين نيست ، ممکن است در حين کار طراحي خود دچار مشکلات اساسي در بکارگيري رنگ ها داشته باشيد. دانستن تئوري و روانشناسي رنگ و به کار بردن پالت رنگ مخصوص به خود مي تواند وسيله مناسب براي خلق اثري متمايز براي شما و مشتريانتان باشد.

 

7- دانستن جاوا اسکريپت

بسياري از طراحان وب به اين موضوع مي انديشند که آيا بايد براي يادگيري اضافي به سراغ زبان هاي برنامه نويسي و توسعه وب بروند يا خير ؟ يکي از بهترين چيزهايي که يک طراح وب مي تواند براي تکميل تجربه هاي خود مورد فراگيري قرار دهد ، جاوا اسکريپت است که امروزه به بخش جداناپذيري از طراحي وب تبديل شده است.

اگر مي خواهيد در زمينه طراحي وب به يک حرفه اي تبديل شويد ، به هيچ وجه خود را محدود به HTML يا CSS نکنيد و برنامه نويسي هاي ديگري مثل جاوا اسکريپت را حتي با آموختن ابتدايي ترين چيزهاي آن مورد کاوش قرار دهيد.

 

8- دانستن شبکه بندي

يکي از وسايل و ابزارهاي بسيار مهم براي طرح بندي و شبکه بندي طراحي وب سايت ، استفاده از Grid است. اين کار باعث ايجاد يک نوع نظم و انضباط بر طبق الگوهاي از پيش تعيين شده مي شود مانند سيستم 960gs که مقالات مختلفي در سطح وب در مورد گرايدهاي مختلف وجود دارد که مي توانيد دو پست در اين ارتباط را در خود وب هاب مطالعه کنيد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.