منظور از برچسب گزاري در طراحي سايت چيست؟

منظور از برچسب گزاري در طراحي سايت چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

دسته بندي و برچسب گذاري هردو کاربردهاي خود را در ارائه مطالب سايت يا وبلاگ دارا هستند. براي حفظ سادگي و دسترسي بهتر کاربران به مطالب سايت پيشنهاد ميشود که تعداد دسته ها را بيشتر از پنج عدد قرار ندهيد. کاربران براي دسترسي به موضوع مشخصي در سايت شما از دسته ها استفاده ميکنند و زياد بودن تعداد آن ميتواند موجب سردردگمي آنها شود، همچنين محدود بودن آن به نويسنده اين امکان را ميدهد تا موضوع مقاله بعدي خود را براحتي انتخاب کرده و محل نمايش صحيح آن را تعيين کند. برچسب گذاري نيز با هدفي مشابه به کار ميرود و ترکيب اين دو ميتواند راهنماي مناسبي براي کاربران در يافتن مطالب مورد نظرشان در سايت شما باشد. در اين مقاله به نحوه صحيح استفاده از برچسب ها يا همان Tag خواهيم پرداخت.

 

برچسب ها دسته بندي هاي خاص و کوچک تر را براي مطالب سايت شما انجام ميدهند و به محتواي هر نوشته بستگي خواهند داشت در حاليکه دسته بندي براساس موضوع نوشته انجام ميگيرد. براي ايجاد ارتباط بين مطالب در دسته هاي مختلف بايد از برچسب گذاري استفاده کنيد.

براي مثال فرض کنيد که شما مطلبي در مورد فيلم “گذشته” به کارگرداني “اصغر فرهادي” نوشته ايد، بطور حتم دسته بندي اين مطلب چيزي مانند “نقد فيلم” يا “معرفي فيلم” خواهد بود و انتخاب عبارت “اصغر فرهادي” بعنوان دسته نميتواند انتخاب مناسبي باشد. با اين حال در دسته “اخبار سينما” شما مطلبي در مورد تقديم جايزه اسکار به اصغر فرهادي منتشر کرده ايد. حال فرض کنيد که کاربر سايت شما در حال خواندن مطلب مربوط به فيلم “گذشته” بوده و تمايل دارد که اطلاعات بيشتري در مورد کارگردان آن داشته باشد. اگر شما در هردو مطلب ذکر شده برچسب “اصغر فرهادي” را تعريف کرده باشيد کاربر ميتواند براحتي و با کليک بر روي آن تمام مطالبي که به نوعي با “اصغر فرهادي” در ارتباط است را مشاهده کند. همين مثال را ميتوانيد در مورد هر زمينه کاري يا موضوع ديگري بکار ببريد. در واقع برچسب ها کلمات مهم در متن شما هستند (با کلمات کليدي اشتباه نگيريد).

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

 4 نکته اساسي در برچسب گذاري

1- برچسب بايد کوتاه باشد

 

يک قانون کلي در بر چسب گذاري آن است که بايد کوتاه باشند و در زبان فارسي بهتر است که حداکثر از سه کلمه استفاده کنيد. استفاده از عبارات طولاني يا جمله روش درستي نيست. شما بايد در چند عبارت کوتاه تمام موضوعاتي که به نوشته مربوط ميشوند را تعيين کنيد. اگر به مثال بالا برگرديم براي مطلبي در مورد نقد فيلم “گذشته” برچسب هايي مانند “اصغر فرهادي” و “فيلم گذشته” مناسب خواهند بود.

 

 

 

2- تعداد برچسب هاي يک نوشته کم باشد

 

استفاده از Tag به هدف راهنمايي کاربران در يافتن مطالب مرتبط انجام ميگيرد. با زياد کردن تعداد آنها موجب سردرگمي کاربران، زياد شدن بيش از حد صفحات سايت و ايجاد دسته بندي هايي کم استفاده و نامناسب خواهيد شد. در نظر داشته باشيد که گوگل زمان مشخصي را در روز براي بررسي و ايندکس سايت شما اختصاص ميدهد، زياد بودن صفحات بي استفاده موجب ناديده گرفته شدن صفحات اصلي سايت و گمراه کردن روبات هاي گوگل خواهد شد.

 
 
مطالب بيشتر : شبکه هاي گسترده MAN
 
 

3- از Tag هاي قبلي استفاده کنيد

 

موضوعات مورد علاقه کاربران سايت را شناسايي کنيد و همان ها را بعنوان برچسب بکار ببريد. تعدادي مشخص و از پيش تعيين شده برچسب داشته باشيد و در هر نوشته متناسب با محتواي آن از آنها استفاده کنيد. تعريف Tag خيلي خاص و غيرعمومي براي هر مطلب کار اشتباهي است زيرا ممکن است ديگر هيچ نوشته اي مرتبط با آن نداشته باشيد و يا آن Tag مورد توجه و نياز کاربران سايت نباشد. بطور مثال انتخاب نام يک محصول فروشگاهي بعنوان برچسب به هيچ عنوان مناسب نيست زيرا شما هرگز محصول ديگري با همان نام نخواهيد داشت.

4- به تفاوت آنها با دسته دقت کنيد

 

نام دسته بندي هاي سايت را بعنوان برچسب مطالب استفاده نکنيد. دسته بندي ها به تنهايي مطالب مربوط به خود را به کاربران نشان خواهند داد. قرار دادن آنها بعنوان Tag و نمايش در صفحه اي جديد با محتواي يکسان نتيجه اي جز تاثير منفي بر سئو سايت نخواهد داشت و کاربران شما را در يافتن مطالب کمک نمي کند.

 

سخن پاياني

 

برچسب ها در حال حاضر تاثير چنداني بر سئو سايت شما نخواهند داشت و به هدف افزايش کارايي سايت استفاده ميشوند. قرار دادن کلمات کليدي مورد نظرتان بعنوان Tag و استفاده بيش از حد از آنها تاثيري بر بهبود رتبه شما در نتايج گوگل نخواهد داشت و حتي ممکن است براي شما جريمه بهمراه داشته باشد. امروزه در اينترنت با صفحاتي مواجه ميشويم که در پايين مطلب تعداد بسيار زيادي برچسب مشابه را بکار ميبرند و برخي از آنها رتبه مناسبي نيز در نتايج گوگل بدست آورده اند. وبسيما به شما اطمينان ميدهد که رتبه کسب شده به دليل استفاده از برچسب هاي زياد و مشابه نبوده و احتمالا به دلايل ديگري مانند ضعيف بودن ساير رقبا در اين جايگاه هستند. پيشنهاد ميکنيم که به خوانندگان سايت خود احترام بگذاريد و کارايي سايت را فداي تکنيک هاي نادرست سئو نکنيد.