less چيست؟

less چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

LESS يکي از فريم‎ ورک‎ هاي CSS است که از قوانين CSS استفاده مي‎کند؛ LESS توسط روش ‎هايي مانند متغيرها، حسابگرها، mixinها و توابع، قابليت‎ هاي CSS را توسعه داده و آن را پويا ساخته است. به گونه اي که  مي‎ توان کدهاي لِس را در يک فايل CSS نوشت. کامپايلر اصلي LESS با استفاده از جاوا اسکريپت نوشته شده است و کد هاي نگارش يافته را به فرمت استاندارد CSS تبديل مي‎کند. نگارش استايل ‎ها با ديد ماژولار از قابليت ‎هاي اين فريم‎ ورک است. Less خاصيت‎ هاي پويايي را به CSS اضافه کرده است. به کمک امکانات متعدد آن مي ‎توان از زبان CSS به عنوان يک زبان برنامه ‎نويسي استفاده نمود. استفاده مجدد از مقادير با استفاده از متغيرها، استفاده مجدد از بلاک‌ها با استفاده از mixins ، استايل‌هاي مختصرتر با قوانين تو در تو ، انجام محاسبات با استفاده از توابع و عملگرها از جمله کارهايي است که مي‌توان با اين فريم ورک انجام داد.

LESS توسط روش‌ هايي مانند متغيرها، حسابگرها، mixin ها و توابع، قابليت‌ هاي CSS را توسعه داده و آنرا پويا ساخته است. LESS در هر دو محيط سمت کاربر (مرورگرهاي وب مانند گوگل کروم، فايرفاکس، سافاري) و سمت سرور توسط Node.js و Rhino قابل اجرا و بهره گيري مي‌ باشد. اين فريم ورک، تنها يک افزونه براي CSS نيست بلکه يک ابزار براي CSS با سينتکس آن است که در ابتدايي ترين حالت مي تواند به عنوان يک شيوه‌نام? ساد? CSS استفاده گردد.

 

چرا LESS؟

 

    نگارش کد هاي CSS مشابه زبان ‎هاي برنامه ‎نويسي چون PHP

    بهبود نگارش CSS و استفاده بهينه از از CSS3

    قابليت پياده ‎سازي در دو سمت سرور و کاربر

    تعريف متغير ها همانند PHP و استفاده از آنها در ساير قسمت ‎ها

    اجراي آسان عمليات بر روي متغير ‎ها

    افزايش سرعت کد‎نويسي به کمک mixin

    خوانايي و پيمايش بهتر دستورات تو در تو

    الحاق متن در هنگام ساختن فريم ‎ورک‎ ها

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: