بيت کوين چيست؟

بيت کوين چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

بيت کوين (به انگليسي: Bitcoin) بيتکوين يک نوآوري اينترنتي با کارکردهاي مشابه «پول بي پشتوانه» يا پول حکومتي است. نوآوري بودن بيتکوين به اين معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهي از يک ايده به يک واقعيت اثرگذار بر دنياي اقتصاد و مراکز سياست پژوهي مبدل کنند. زيرا در چندسال گذشته ارزش بيتکوين در بازارهاي جهاني از چند صدم دلار به صدها دلار افزايش يافته است[?]اما پول بودن يک جايگاه حقوقي است و پول بودن بيتکوين منوط به پذيرش جايگاه حقوقي آن از سوي دولت هاست. تا کنون هيچ دولتي پول بودن بيتکوين را تأييد نکرده است و دولت‌هاي ايالات متحده آمريکا، جمهوري فدرال آلمان و جمهوري خلق چين بر کالا بودن بيتکوين تأکيد دارند.[?] البته از لحاظ فني و کارکردي اين عبارت صحيح است که بيت کوين نوعي پول ديجيتال بر پايه شبکه همتا به همتا، امضاي ديجيتال و اثبات دانايي صفر است و به کاربران امکان مي‌دهد که بدون هيچ واسطه‌اي انتقال پول غيرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌هاي شبکه هر معامله را در شبکه اعلام مي‌کنند که پس از تأييد در يک سيستم اثبات کار، در يک تاريخچه عمومي به نام Blockchain ذخيره مي‌شود. از جنبه عملياتي و فني بيت کوين (به انگليسي: Bitcoin) يک پول ديجيتال و سيستم پرداخت با کارکردهايي مشابه «پول بي پشتوانه» يا همان پول حکومتي است که بر پايه شبکه همتا به همتا، امضاي ديجيتال و اثبات دانايي صفر است و به کاربران امکان مي‌دهد که بدون هيچ واسطه‌اي انتقال پول غيرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌هاي شبکه هر معامله را در شبکه اعلام مي‌کنند که پس از تأييد در يک سيستم اثبات کار، در يک تاريخچه عمومي به نام Blockchain ذخيره مي‌شود. بيت کوين در سال ???? مبتني بر عقايدي که ساتوشي ناکاموتو در مقاله‌اي[?] منتشر کرد پايه‌گذاري شد.

 

بيت کوين امکان پرداخت‌هاي بسيار کم هزينه را فراهم مي‌کند. شبکه بيت کوين سيستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هيچ سازمان، مؤسسه و يا نهاد دولتي اداره نمي‌شود. زمان متوسط تأييد هر انتقال بيت‌کوين، تقريباً ده دقيقه است. انتقال پول از يک نقطه به نقطه ديگر در تمام شبکه اطلاع‌رساني شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

 

قبل از ابداع بيت کوين، سيستم‌هاي مالي آنلاين براي امنيت به يک سيستم کنترل کننده مرکزي احتياج داشتند. ساتوشي ناکاموتو با ابداع يک شيوه اثبات کار در شبکه همتا به همتا، راهي جايگزين پيشنهاد کرد. بيت کوين پروژه‌اي نسبتاً جديد و شديداً تحت توسعه است. به همين دليل توسعه دهندگان آن به کاربران توصيه مي‌کنند که به آن به عنوان يک نرم‌افزار آزمايشي نگاه کنند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.