11 زبان برنامه نويسي که پس از يادگيري آن ها مي توانيد به درآمد خوبي برسيد!

11 زبان برنامه نويسي که پس از يادگيري آن ها مي توانيد به درآمد خوبي برسيد! | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

 در حال حاضر صدها زبان برنامه نويسي وجود دارد اما تعداد محدودي از آنها شناخته شده تر از مابقي هستند. زماني که يک شرکت تصميم مي گيرد تا برنامه نويس جديدي استخدام کند، معمولاً به دنبال افرادي مي گردد که با زبان هاي برنامه نويسي و سيستم هايي که پيش از آن نيز استفاده مي کرده آشنا باشند. اين شرکت ها معمولاً تمايل ندارند تا استفاده کردن از زبان هاي برنامه نويسي جديدي نظير Google Go و يا Apple Swift را تجربه کنند. در اين مقاله با چند زبان برنامه نويسي که بايد آنها را ياد بگيريد تا شغل مناسبي پيدا کنيد آشنا مي شويم. اين فهرست توسط TIOBE Index و رنکينگ زبان هاي برنامه نويسي Redmonk ارائه شده است.

 

 

 

زبان برنامه نويسيJava

اين زبان در سال 1991 در ابتدا به عنوان يک زبان برنامه نويسي براي تلويزيون هاي هوشمند اختراع شد و اکنون شناخته شده ترين زبان برنامه نويسي در دنيا است. چرا که شناخت اين زبان براي توسعه ي اپليکيشن هاي اندرويد و نيز ساخت نرم افزارهاي تجاري ضروري است.

 

 

زبان برنامه نويسي PHP

اين زبان رايج ترين زبان برنامه نويسي براي طراحي وب سايت است. تخمين زده مي شود که يک سوم سايت هاي موجود در وب با اين زبان کدنويسي شده اند. سايت هاي بزرگي نظير Word Press، Facebook و  Yahoo از آن استفاده کرده و يا بخشي از آن ها با زبان پي اچ پي نوشته شده است.

 

 

جالب است بدانيد که شرکت فيسبوک ابتدا کاملا با استفاده از زبان برنامه نويسي پي اچ پي نوشته شده بود. اما به مرور زمان مهندسين اين شرکت زباني تحت عنوان Hack را از روي زبان پي اچ پي طراحي کرده و توسعه اين شبکه اجتماعي را با اين زبان ادامه دادند.

 

 

 

زبان برنامه نويسي Perl

اين زبان توسط يکي از مهندسان ناسا در اواخر دهه ي هشتاد توسعه يافت. اين زبان در پردازش متون بر ديگر زبان ها برتري دارد و مورد علاقه ي توسعه دهندگان است. چرا که بسيار قدرتمند و انعطاف پذير است. پرل به عنوان يک زبان مکمل در کنار زبان هاي برنامه نويسي ديگر استفاده شود.

 

زبان برنامه نويسي C

اين زبان که يکي از قديمي ترين زبان هاي برنامه نويسي است و همچنان استفاده مي شود در اوايل دهه ي هفتاد ساخته شد.براي اولين بار در سال 1978 کتاب راهنمايي تحت عنوان "زبان برنامه نويسي C " در 800 صفحه به چاپ رسيد. به عبارتي، اين زبان مادر بسياري از زبان هاي برنامه نويسي محبوب دنيا همچون سي پلاس پلاس، جاوا، سي شارپ و ... است.

 

 

مطالب بيشتر : Visual Studio چيست؟

 

زبان برنامه نويسيObjective-C

زبان برنامه نويسي C براي بسياري از زبان هاي ديگر با نام هاي مشابه، الهام بخش بود. همه ي اين زبان ها از زبان اصلي الهام گرفته شده اند اما هر کدام ويژگي هايي را به آن افزوده اند. Objective-C به عنوان زباني استاندارد براي ساخت اپليکيشن هاي آيفون شناخته مي شود گرچه اپل به دنبال اين است که زبان برنامه نويسي اختصاصي خود يعني Swift را در بين برنامه نويسان جا بياندازد و در اين زمينه هم به موفقيت هايي دست يافته است .

 

 

 

 

زبان برنامه نويسي JavaScript

اين زبان يکي از مشهورترين زبان هاي برنامه نويسي است که در ابتدا در برنامه هاي کاربردي وب استفاده شد. اين زبان عليرغم نامش، با زبان جاوا ارتباطي ندارد. اگرچه JavaScript در بسياري از سايت هاي مدرن مورد استفاده قرار مي گيرد اما به دليل کاهش دادن سرعت عملکرد مرورگر و عملکرد ضعيف در حفظ امنيت کاربران مورد انتقاد است.

 

 

 

 

زبان برنامه نويسي Visual Basic

اين زبان و جانشين آن يعني Visual Basic .NET تلاش مي کنند تا با استفاده از المان هاي گرافيکي و "عمل کشيدن و رها کردن" (Dragging and Dropping)، برنامه نويسي را ساده تر کنند. اين زبان قديمي است و نسبت به ساير زبان ها از ويژگي ها و امکانات کمتري برخوردار است. علاقمندان به زبان هاي شرکت مايکروسافت، گزينه قدرتمند ديگري نيز تحت عنوان سي شارپ براي يادگيري دارند.

 

 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

زبان برنامه نويسي Ruby

مثل زبان برنامه نويسي Python، توسعه دهندگان اين زبان را که 24 سال از عمرش مي گذرد دوست دارند چرا که خواندن و نوشتن کد در آن بسيار ساده است. Rails يک چارچوب نرم‌افزاري تحت وب است که به کمک آن و با اين زبان برنامه نويسي مي توان به سادگي هر چه تمام تر يک اپليکيشن تحت وب ساخت. شعار اصلي اين زبان اين است: بهترين دوست يک برنامه نويس

 

زبان برنامه نويسي Python

شروع استفاده اين زبان به سال 1989 بر مي گردد و به دليل اين که کدهايش به سادگي قابل خواندن مي باشند، محبوب طرفدارانش است (سينتکس اين زبان بسيار شبيه به زبان انگليسي است). بسياري از برنامه نويسان معتقدند که اين ساده ترين زبان براي شروع يادگيري برنامه نويسي است.

 

 

 

 

زبان برنامه نويسي CSS

اين زبان که در حقيقت مخفف "Cascading Style Sheets" است زباني براي طراحي فرمت و صفحه آرايي وب سايت است و نمي توان آن را جزو زبان هاي برنامه نويسي محسوب کرد. اما با توجه به اين که بدون استفاده از کدهاي سي اس اس در طراحي وب، هرگز نمي توان حس زيبايي شناسي را به مخاطب القا کرد، اين زبان را جزو ليست قرار داده ايم. منوي بسياري از وب سايت ها و اپليکيشن هاي موبايل با اين برنامه و به کمک JavaScript و HTML نوشته شده اند.

 

 

زبان برنامه نويسي R

اين يک زبان برنامه نويسي براي تحليل گران آمار و اطلاعات است. گوگل يکي از بزرگترين طرفداران زبان برنامه نويسي آر است.