کاربرد ماهواره ها

کاربرد ماهواره ها | شرکت طراحي سايت بهپردازن

ماهواره‌هاي مختلف، قابليت‌ها و کاربردهاي متفاوتي دارند. برخي از آنها خدماتي هستند، بعضي از آنها تحقيقاتي- پژوهشي‌اند و گروهي از آنها با اهداف سياسي و نظامي طراحي مي‌شوند.

 

ماهواره‌هاي مخابراتي، مکالمات تلفني بين قاره‌ها و نقاط دور افتاده را ممکن ساخته‌اند. گروهي از ماهواره‌ها نقش فرستنده‌هاي تلويزيوني را به عهده دارند و اخبار و اطلاعات سراسر جهان را در هر لحظه مبادله مي‌کنند. شبکه اينترنت نيز با بهره‌مندي از خدمات ماهواره‌ها بهبود يافته است. ماهواره‌هاي هواشناسي اطلاعات مربوط به آب و هواي سراسر جهان را ارائه مي‌دهند. ماهواره‌‌هاي نقشه‌برداري از زمين تصاوير هوايي جامعي تهيه مي‌کنند. ماهواره‌هاي راهبري و جهت‌يابي کمک مي‌کنند تا کشتي‌ها و هواپيماها در مسير درست قرار گيرند. اين ماهواره‌ها براي مکان‌يابي افراد گم شده يا حادثه ديده نيز کاربرد دارند و حتي مي‌توانند  براي حل مشکل ترافيک در شهرها و انتخاب مسيرها‌ي کوتاه‌تر و خلوت‌تر به راننده‌ها کمک کنند.

 

براي بررسي جو زمين، ميدان‌هاي الکتريکي و مغناطيسي اطراف زمين، و تحقيقات پزشکي خارج از جو نيز ماهواره‌ها کاربرد دارند.

 

ماهواره‌هاي نظامي اهداف امنيتي و سياسي خاصي را دنبال مي‌کنند. بسياري از کشورها با استفاده از اطلاعات اين گونه ماهواره‌ها از تحرکات نظامي کشورهاي ديگر آگاه مي‌شوند و خود را براي مقابله آماده مي‌کنند. شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: