(google site map) چيست و چگونه كار مي كند؟

(google site map) چيست و چگونه كار مي كند؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 قبل از هر چيزي بايد بگويم كه  site map يا نقشه سايت رويه كاويدن صفحات شما توسط گوگل را عوض نمي كند بلكه مكملي براي نحوه كاوش صفحات سنتي ارائه مي كند. در روش سنتي موتور روبوت موتور جستجو با دنبال كردن لينك ها صفحات را پيدا مي كند و با مقايسه آنها با بانك اطلاعاتي خود مي تواند يك بانك اطلاعاتي به روز و آماده داشته باشد. اين بدان معناست كه احتياجي نيست كه آدرس همه صفحات خود را در اين نقشه قرار دهد. روبوت كاونده گوگل هنوز هم همه لينك هاي موجود در صفحات شما را مي پيمايد. چه در نقشه سايت ذكر شده باشد و چه نشده باشد. ولي آنچه مسلم است بوسيله نقشه سايت شما آدرس صفحاتي را به گوگل معرفي مي كنيد كه راهنمايي براي روبوتهاي كاونده آن است.

 

با خواندن مراحل زير چگونگي عملكرد نقشه سايت گوگل اطلاعات بيشتري بدست مي آوريد.

 

1ــ وب مستر يا مدير سايت آدرس يك سري صفحات مفيد سايت خود را همراه با ويژگيهايي (مانند تاريخ آخرين تغييرات، الويت و دوره هاي زماني ايجاد تغييرات) به نقشه سايت اضافه مي كند. اين صفحه طبق پروتكل نقشه سايت كه توسط گوگل تعريف شده است بايد با فورمت XML ذخيره شود. نام اين فايل معمولاً sitemap.xml است كه در دايركتوري اصلي (root directory) قرار مي گيرد.

 

گوگل فايل متني يا txt. ساده را هم قبول مي كند، اما نقشه سايتي كه با فورمت XML ذخيره شده است در اولويت بالاتري قرار مي گيرد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

2ــ وب مستر يا مدير سايت آدرس اينترنتي نقشه سايت را به گوگل ارائه مي دهد. گوگل آن را براي ساختار صحيح بررسي مي كند و نتيجه را نمايش مي دهد. بعد از اينكه گوگل نقشه سايت را پذيرفت. گوگل طبق برنامه خود شروع به كندو كاو در آن مي كند. مدت كوتاهي بعد از اينكه مدير سايت نقشه سايت جديد را وارد سايت كرد روبوت هاي گوگل وارد وب سايت مي شوند و مطالب جديد و اصلاح شده را در ليست خود اضافه مي كنند.

 

3ــ بعد از ايجاد هر تغييري در سايت مدير سايت نقشه سايت خود را به روزرساني كرده و آدرس صفحاتي را كه در آنها تغييراتي ايجاد كرده در نقشه سايت خود اضافه مي كند. و آنرا دوباره به گوگل ارائه مي دهد.

 

به همين سادگي! حتي احتياج به دانش خاصي در مورد فورمت XML يا نرم افزارهاي مربوط به آن نداريد. يكبار كه نقشه سايت گوگل اجرا شد. ارائه مجدد آن به گوگل مي تواند به صورت اتومات انجام گيرد.