مفهوم وب‌گاه چيست؟

وب‌گاه، تارگاه، تارنما، سايت يا وب‌سايت مجموعه‌اي از صفحات وب است که داراي يک دامنه اينترنتي يا زيردامنه اينترنتي مشترک‌اند و به صورت مجموعه‌اي از صفحات مرتبط که داده‌هايي نظير متن، صدا، تصوير و فيلم، روي آن ها ارائه مي‌شود

وب‌گاه، تارگاه، تارنما، سايت يا وب‌سايت مجموعه‌اي از صفحات وب است که داراي يک دامنه اينترنتي يا زيردامنه اينترنتي مشترک‌اند و به صورت مجموعه‌اي از صفحات مرتبط که داده‌هايي نظير متن، صدا، تصوير و فيلم، روي آن ها ارائه مي‌شود، روي تار جهان‌گستر شبکه? اينترنت قرار مي‌گيرد.صفحه? وب سندي است که معمولاً به صورت اچ‌تي‌ام‌ال نوشته مي‌شود و همواره با استفاده از پروتکل اچ‌تي‌تي‌پي مي‌توان به آن دسترسي پيدا کرد. پروتکل اچ‌تي‌تي‌پي اطلاعات را از کارساز وب‌گاه به مرورگر وب کاربر منتقل مي‌کند تا اين اطلاعات براي کاربر نمايش داده شوند.همه? وب‌گاهها در کنار هم يک تار جهان‌گستر بزرگ از اطلاعات را درست مي‌کنند.دسترسي به صفحات وب‌گاه از طريق يک ريشه? مشترک يوآرال با نام صفحه اصلي امکان پذير است که اين صفحه? اصلي از لحاظ فيزيکي روي همان کارساز قرار مي‌گيرد. يوآرال‌هاي صفحات آن‌ها را به صورت هرمي سازمان‌دهي مي‌کنند اگرچه ابرپيوندهاي موجود ميانشان تعيين مي‌کنند که چگونه کاربر اطلاعات را ببينند و چگونه ترافيک وب، بين بخش‌هاي مختلف وب‌گاه پخش شود.براي دسترسي به اطلاعات برخي از سايت‌هاي وب مي‌بايست حق اشتراک داشته باشيد. از ميان وب‌گاههايي که براي ورود به آن‌ها به اشتراک نياز داريد، مي‌توان به وب‌گاههاي پورنوگرافي اينترنتي، بخش‌هايي از وب‌گاههاي خبري، وب‌گاههاي بازي، ميزگردهاي اينترنتي، خدمات رايانامه، وب و سايت‌هاي ارايه‌کننده? داده‌هاي بلادرنگ بهابازار اشاره کرد.يک وب سايت مجموعه اي از اسناد، اطلاعات و پرونده هايي است که از متن، گرافيک، رنگ، لينک و قالب بندي تشکيل شده است که براي ايجاد ارتباط با کاربران تشکيل مي شوند.وب سايت ها معمولا با يک نام که به آن دامنه (Domain) گفته مي شود فراخواني مي شوند و نوشتن آن با .www شروع شده و با ” com. ” يا ” ir. ”   يا ” org. ”  و … تمام مي شوند مانند www.paydarsamane.com يا www.paydarsamane.ir که آدرس دامنه آن را مي توان هم به صورت ir. و هم به صورت com. و… ثبت نمود. البته www جزو دامنه محسوب نمي شود و دامنه اين سايت ها paydarsamane.com و payydarsamane.ir هستند و براي نظم دادم به فضاي کل اينترنت مرسوم است که سايت ها را با www شروع مي کنند و دلايلي ديگري که تخصصي هستند. www مخفف World Wide Web است و ترجمه فارسي آن “وب جهان‌گستر” مي باشد. استفاده از www در ابتداي نام دامنه يک توافقي است در بين سازمان‌هاي ارائه دهنده خدمات وب، به اين منظور که تمامي نام‌ها از يک پروتکل تبعيت کنند. Com نيز مخفف کلمه Commercial به معني تجاري است.   

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: