برنامه نویسی matlab

متلب يا (MATRIX LABORATORY) يک زبان تراز بالاي Fourth Generation که براي به واقعيت تبديل کردن تجسمات ذهني و محاسبات عديدي به کار ميرود .

متلب

شرح : متلب (به انگليسي: MATLAB) يک محيط نرم‌افزاري براي انجام محاسبات عددي و يک زبان برنامه‌نويسي نسل چهارم است. واژه متلب هم به معني محيط محاسبات رقمي و هم به معني خود زبان برنامه‌نويسي مربوطه‌است که از ترکيب دو واژه MATrix (ماتريس) و LABoratory (آزمايشگاه) ايجاد شده‌است. اين نام حاکي از رويکرد ماتريس محور برنامه‌است، که در آن حتي اعداد منفرد هم به عنوان ماتريس در نظر گرفته مي‌شوند. کار کردن با ماتريس‌ها در متلب بسيار ساده است. در حقيقت تمام داده‌ها در متلب به شکل يک ماتريس ذخيره مي‌شوند. يک رشته مانند «Whale is the biggest animal» به شکل ماتريسي با يک سطر و چندين ستون (که تعداد ستون‌ها به تعداد کاراکترهاست) ذخيره مي‌شود. حتي يک تصوير به شکل يک ماتريس سه بعدي ذخيره مي‌گردد که بُعد اول و دوم آن براي تعيين مختصات نقاط و بُعد سوم آن براي تعيين رنگ نقاط استفاده مي‌شود. فايل‌هاي صوتي نيز در متلب به شکل ماتريس‌هاي تک ستون (بردارهاي ستوني) ذخيره مي‌شوند؛ بنابراين جاي تعجب نيست که متلب مخفف عبارت آزمايشگاه ماتريس باشد. علاوه بر توابع فراواني که خود متلب دارد، برنامه‌نويس نيز مي‌تواند توابع جديد تعريف کند. ساخت رابط گرافيکي کاربر مانند ديالوگ‌هايي که در محيط‌هاي ويژوال مانند بيسيک و C وجود دارند، در متلب امکان‌پذير است. اين قابليت، ارتباط بهتري را ميان برنامه‌هاي کاربردي نوشته‌شده با متلب و کاربران برقرار مي‌کند. متلب که از محصولات شرکت مت‌ورکس است، براي گروه‌هاي مختلف مهندسان رشته‌هاي مختلف از جمله مهندسي برق، مکانيک، رايانه و... کاربرد بسياري دارد.

 

c++ و java

هسته متلب براي افزايش سرعت و کارايي بالاتر ان به زبان c نوشته شده است ولي رابط گرافيکي موجود در ان به زبان جاوا پياده سازي شده است و حالت متن باز دارد و بيشتر درجايگاه يک مفسر ايفاي نقش ميکند تا جايگاه يک compiler .

مطالب بيشتر : شبکه هاي گسترده MAN
 

از جمله شاخه هايي که نرم افزار متلب در ان به کار ميرود

1 - ارايه ها و ماتريس ها

2- رسم گرافيک فضاي دو بعدي و فضاي سه بعدي

3- جبر خطي

4- معادلات جبري

5- و در محاسبات عددي وانتگرال ها کاربرد بسياري دارد

 

نرم افزار متلب  به طور گسترده در همه شاخه هاي علوم شامل رياضي فيزيک شيمي و .... کاربرد دارد

 
از ديگر قابليت هاي متلب
 

ميتوان به رسم توابع يا پياده سازي الگوريتم ها يا ايجاد رابط کاربري و ارتباط با برنامه هاي نوشته شده به زبان هاي مختلف از جمله c++  يا C  يا جاوا و فورترن ميباشد .

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

 

 

021 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26