ويژگي هاي موتور بازي سازي Unity چيست؟

ويژگي هاي موتور بازي سازي Unity چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

موتور بازي سازي يونيتي مجموعه گسترده‌اي از ويژگي‌ها را به همراه يک واسط قابل فهم و بسيار ساده عرضه مي‌کند. مزيت اصلي اين موتور Cross Platform بودن آن است، به اين معني که مي‌توان بازي‌هاي ساخته شده با يونيتي را به سادگي بر روي آندرويد، iOS، ويندوز فون ? و بلک بري پورت کرد. همچنين اين موتور قابليت توسعه بازي براي کنسول هاي پلي استيشن، ايکس باکس، Wii U و همچنين مرورگرها را دارد. يونيتي از جامعه استفاده کنندگان بزرگي بهره مي برد. اين گيم انجين Assetهاي بسياري از برنامه‌هاي سه بعدي مانند 3ds Max، Maya، Softimage، Cinema4D و Blender را پشتيباني مي‌کند، به اين معني که هيچ محدوديتي در نوع فرمت اشيا و مدل‌هاي بازي وجود ندارد. با عرضه يونيتي نسخه ?.? که داراي قابليت Native 2D براي پشتيباني از اسپريت‌ها و فيزيک دو بعدي است، يونيتي به يک موتور بازي عالي براي توسعه بازي‌هاي دو بعدي تبديل شد.و همچنين پک هاي آماده ي اين موتور بازي سازي براي گروه هاي کوچک بسيار مفيد است.در ساخت کارکترر و دادن صفت هاي مختلف به کارکتر دست سازندگان بازي کاملا باز است اين در حالي است که براي ايجاد تغييرات در محيط شما با موانعي روبه رو مي شويد،براي کار بر روي محيط بايد از نرم افزار هاي سه بعدي کمک بگيريد.البته در نسخه ? اين موتور بازي سازي امکانات بي نظيري اضافه شده که مي توان به:

    اضافه شدن قابليت WEB GL براي هماهنگي با بازي هاي آنلاين
    اضافه شدن امکان Physically Based Sharing براي حرکات فيزيکي
    اضافه شدن تنظيمات صداي جديد براي تفيک بهتر محيط بازي
    بهينه سازي موتور ? بعدي
    قابليت Physically Based Sharing براي موشن کپچر


همچنين در نسخه ? اين موتور از ? زبان برنامه نويسي پشتيباني مي شود،اين زبان ها عبارتند از Boo ، Java و #C مي باشند . قابليت ديگر و بسيار مهم خروجي هاي مختلفي است که مي توانيد از نرم افزار يونيتي دريافت نماييد از جمله خروجي هاي کنسول هاي بازي مثل پلي استيشن و ايکس باکس و يا ديوايس هاي موبايل مثل اندرويد ، آي او اس و ويندوز موبايل . در نسخه ? اين موتور قدرتمند امکانات بسياري افزوده شده و مي توان گفت رشد بسياري در اکثر قسمت ها داشته است .
بخش گرافيک براي سازندگان گيم انجين يونيتي هميشه از جايگاه ويژه اي برخوردار بوده و در اين نسخه نيز شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در اين بخش خواهيم بود. امکان پردازش GI بصورت ريل تايم در نورپردازي يکي از بخش هايي بود که کمبودش در گيم انجين يونيتي بشدت احساس ميشد و حالا با ادغام تکنولوژي Geomerics Enlighten در اين نسخه شاهد افزوده شدن Global Illumination بصورت Real Time در يونيتي ? خواهيم بود که اين امر باعث بهبود گرافيک بازيهاي ساخته شده با اين گيم انجين خواهد شد. از تکنولوژي Geomerics Enlighten تاکنون در بسياري از بازي ها بزرگ استفاده کرده اند.