زبان برنامه نويسي دلفي چيست ؟

دلفي (Delphi)‏ يا به تعبيري ويژوآل پاسکال يک زبان برنامه‌نويسي سطح بالا است و بستري براي توسعه نرم‌افزار که شرکت بورلند آن را توليد کرده‌است و بعدها توسط امبارکادرو خريداري شد. دلفي همچنين مي تواند

دلفي (Delphi)‏ يا به تعبيري ويژوآل پاسکال يک زبان برنامه‌نويسي سطح بالا است و بستري براي توسعه نرم‌افزار که شرکت بورلند آن را توليد کرده‌است و بعدها توسط امبارکادرو خريداري شد. دلفي همچنين مي تواند شامل کدهاي نوشته شده در مونتاژ و ساير زبان هاي سطح پايين باشد، که دسترسي غيرمستقيم آن به سخت افزار دستگاه را فراهم مي کند
 
اين زبان، در بدو انتشار خود  به عنوان يکي از نخستين ابزارهايي مطرح شد که از توسعه نرم‌افزار بر مبناي متدولوژي راد (RAD: Rapid application development) يعني توليد و توسعه سريع برنامه‌هاي کاربردي پشتيباني مي‌کردند.
 
امکان توليد برنامه هاي کاربردي تحت لينوکس و دات نت با پيشرفت هاي اخيري که اين زبان داشته است، فراهم شده است. بيشترين کاربردي که اين زبان دارد، در زمينه طراحي برنامه هاي دسکتاپي و ديتابيس ها مي باشد.
 

تعريف کامل از زبان برنامه نويسي دلفي

اين نرم‌افزار بر مبناي پاسکال شي‌گرا بوده و از اين زبان مشتق شده‌است. البته بورلند نسخه‌اي از دلفي و سي‌ پلاس‌ پلاس‌ بيلدر را براي لينوکس به نام کايليکس (Kylix) ارائه کرد که مورد استقبال توسعه دهندگان نرم‌افزارهاي لينوکس قرار نگرفت. نرم‌افزارهاي دلفي در ابتدا به صورت مستقيم از کتابخانه‌هاي ويندوز و کتابخانه ي مخصوص خود به نام VCL استفاده مي‌کرد، اما پس از نسخه  دلفي، امکانات استفاده از دات‌نت هم به آن اضافه شد. در حال حاضر مي‌توان دلفي را يکي از رايج‌ترين زبان‌هاي ممکن در ايران دانست.
 

دلفي (Delphi)‏ يا به تعبيري ويژوآل پاسکال يک زبان برنامه‌نويسي است و بستري براي توسعه? نرم‌افزار که شرکت بورلند آن را توليد کرده‌است و بعدها توسط امبارکادرو خريداري شد. اين زبان، در بدو انتشار خود در سال ????، به عنوان يکي از نخستين ابزارهايي مطرح شد که از توسعه? نرم‌افزار بر مبناي متدولوژي راد (RAD: Rapid application development) يعني توليد و توسعه? سريع برنامه‌هاي کاربردي پشتيباني مي‌کردند.

 

اين نرم‌افزار بر مبناي پاسکال شي‌گرا بوده و از اين زبان مشتق شده‌است. البته بورلند نسخه‌اي از دلفي و سي‌ پلاس‌ پلاس‌ بيلدر را براي لينوکس به نام کايليکس (Kylix) ارائه کرد که مورد استقبال توسعه دهندگان نرم‌افزارهاي لينوکس قرار نگرفت. نرم‌افزارهاي دلفي در ابتدا به صورت مستقيم از کتابخانه‌هاي ويندوز و کتابخانه ي مخصوص خود به نام VCL استفاده مي‌کرد، اما پس از نسخه ? دلفي، امکانات استفاده از دات‌نت هم به آن اضافه شد. در حال حاضر مي‌توان دلفي را يکي از رايج‌ترين زبان‌هاي ممکن در ايران دانست.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

1 - 88 74 91 24

021 - 88 74 97 25

021 - 88 74 97 26