از سوئيچ KVM چه ميدانيد؟

از سوئيچ KVM چه ميدانيد؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

سوئيچ KVM کليدي است که يک کي بورد، مانيتور و موس را بين دو يا چند کامپيوتر به اشتراک مي گذارد. اين تجهيز وقتي که مي خواهيد يک يا چند کامپيوتر يا سرور را از يک محل کنترل کنيد بسيار مفيد واقع مي شود. با استفاده از يک سوئيچ KVM به راحتي مي توانيد يک کيبورد، مانيتور و موس را در آن واحد به چندين کامپيوتر يا سرور متصل کنيد. معمولا سوئيچ هاي KVM مي توانند تا ?? کامپيوتر را کنترل کنند حتي مي توانيد به کمک آن سرور ها را کنترل نماييد.

 

يک سوئيچ KVM براي تکنسيني که در يک ديتا سنتر کار مي کند وسيله دوست داشتني و ايده آل است همينطور براي کساني که بايد به صورت مستقل به تعداد زيادي کامپيوتر دسترسي داشته باشند بسيار ارزشمند است. خوب خودتان تصور کنيد چقدر اتلاف هزينه و زمان خواهيد داشت اگر در يک ديتا سنتر که کامپيوتر هاي زيادي وجود دارد براي هر کامپيوتر کي بورد، موس و مانيتور مجزا بخريد. سوئيچ هاي KVM بسيار کاربردي و کاملاً اقتصادي هستند.

 

معمولاً تکنسين هاي کامپيوتر از سوئيچ KVM براي سوئيچ کردن (جابجايي ) از يک کامپيوتر يا سرور به کامپيوتر يا سرور ديگر استفاده مي کنند. معمولاً اين کار با يک کليد ميانبر انجام مي شود به طوريکه تکنسين مربوطه به يک فرمان و به سرعت از کامپيوتري به کامپيوتر ديگر دسترسي پيدا مي کند.

 

از سوئيچ KVM چه ميدانيد؟

 

همچنين يک سوئيچ KVM مي تواند تجهيزات جانبي مانند موس و کي بورد را شبيه سازي نمايد. براي اينکه يک کامپيوتر يا سرور به خوبي کار کند بايد سيگنالي از اين تجهيزات (از قبيل موس و کي برد) دريافت کند. اگر کامپيوتر يا سرور احساس کند از يکي دستگا هاي جانبي سيگنالي دريافت نمي شود در اين صورت برخي برنامه ها بيش از حد معمولا منابع کامپيوتر را اشغال مي کنند و احتمالاً کامپيوتر يا سرور شما کندتر از حد معمول کار خواهد کرد. سوئيچ هاي KVM داراي شبيه ساز هايي هستند که به گونه اي عمل مي کنند که سيگنال مانيتور، موس و کيبورد را براي کامپيوتر يا سرور توليد مي کنند به اين ترتيب کامپيوتر يا سرور متوجه نمي شود که اکنون اين تجهيزات جانبي متصل نيستند و از سرعت آن کاسته نخواهد شد.

 

در کنار سوئيچ هاي KVM نرم افزار هاي مختلفي وجود دارند که از آن جمله مي توان به Kavoon, Virtual Networking Computer و MaxiVista اشاره کرد. اين نرم افزار ها به تکنسين کامپيوتر اين امکان را مي دهند که در آن واحد با استفاده از يک شبکه معمولي و يک نرم افزار چندين کامپيوتر را کنترل نمايند. وقتي که نمي خواهد تعداد زيادي سيم براي هر کامپيوتر بکشيد اين روش جايگزين خوبي است.

 

اگر از سوئيچ KVM و نرم افزار به صورت هم زمان استفاده کنيد مي توانيد تعداد بيشتري کامپيوتر را تحت کنترل خود داشته باشيد همين طور نرم افزار هايي هستند که به کمک آنها مي توانيد از طريق خط تلفن يا اينترنت به کامپيوتر هاي ديگر دسترسي پيدا کنيد.

 

سوئيچ هاي KVM معمولاً نصب ساده اي دارند و بدون کمک از افراد خاصي مي توانيد آنرا بدون مشکل نصب کنيد و بد نيست بدانيد قيمت اين سوئيچ ها براي مصارف حرفه اي بين ??? تا ??? دلار است.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.