با چه روشي امنيت فلش مموري را بالا ببريم

با چه روشي امنيت فلش مموري را بالا ببريم | شرکت طراحي سايت بهپردازن

با چه روشي امنيت فلش مموري را بالا ببريم يکي از راههاي بالا بردن امنيت و سرعت در دستگاه هاي ذخيره سازي تغير فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. اين نوع فرمت به خاطر کارايي هاي که دارد مي تواند امنيت و سرعت بيشتري را براي شما به ارمغان بياورد.

فرمت هاي که براي فلش مموري ها وجود دارد اغلب FAT32 است اين نوع فرمت يك سيستم فايل ?? بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم هاي فايلي قديمي تر آدرس دهي کند. در ضمن اين فرمت از پارتيشن هاي تا 8 ترابايت پشتيباني مي کند.

اين فايل سيستمي در مديريت فايل ها توانسته بود توانايي هاي خود را نشان بدهد اما در مسئله امنيت خيلي ضعيف ظاهر شد طوري که صدمه هاي جدي را به ويندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا يک فايل سيستمي جديد را معرفي کند تا بتواند باگ هاي امنيتي FAT32 را بپوشاند که نتيجه آن NTFS بود.

اين سيستم فايلي که مخفف New Technology File System مي باشد و مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat?? آدرس دهي کند که نتيجه آن اين است كه كلاستر هاي NTFS كوچك هستند و اين باعث حفظ فضاي بيشتر براي هارد ديسك ميشود.

اين سيستم فايلي صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث مي شود فايل هاي پاک شده خيلي بهتر بازيابي شود يعني شانس سالم ماندن فايل پاک شده را بيشتر مي کند.

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث مي شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

يکي ديگر از ويژگي هاي که باعث افزايش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتي براي شاخص گذاري (Index) فايل ها و فولدر ها است که باعث افزايش سرعت در جستجو شده است.

اگر هنوز هم مايل هستيد فرمت فلش خود را به NTFS تغيير بدهيد به روش زير عمل کنيد.

روي My Computer کليک راست کنيد و گزينه Manage را انتخاب کنيد.

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management برويد و در کادر روبروي آن به دنبال فلش خود بگرديد، روي آن کليک راست کنيد و گزينه Format را انتخاب کنيد.