راه انداز چيست؟

در علوم رايانه، راه‌انداز (به انگليسي: Driver)، نرم‌افزاري است که اطلاعات خاصي از چگونگي کنترل و کارکرد و مديريت قطعات سخت‌افزاري رايانه را در اختيار سيستم‌عامل قرار مي‌دهد تا بدين‌گونه سيستم‌عامل مديريت بهينه‌اي بر اين سخت‌افزارها داشته باشد.

 

در علوم رايانه، راه‌انداز (به انگليسي: Driver)، نرم‌افزاري است که اطلاعات خاصي از چگونگي کنترل و کارکرد و مديريت قطعات سخت‌افزاري رايانه را در اختيار سيستم‌عامل قرار مي‌دهد تا بدين‌گونه سيستم‌عامل مديريت بهينه‌اي بر اين سخت‌افزارها داشته باشد. در واقع برنامه‌اي است که به برنامه‌هاي ديگر اجازه? تعامل با سخت‌افزار را مي‌دهد. اين کار معمولاً به اين شکل انجام مي‌شود که برنامه‌هاي ديگر دستوري در برنامه? راه‌انداز را فراخواني مي‌کنند و راه‌انداز پس از ارتباط با قطعه? سخت‌افزاري از طريق رابط‌هاي الکترونيکي (نظير درگاه‌هاي برد مادر) نتيجه‌اي را به نرم‌افزار اوليه برمي‌گرداند.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

بسياري از قطعات رايانه نظير چاپگر، پويشگر و غيره براي شروع استفاده نياز به نصب راه‌انداز دارند. در برخي موارد لازم است که کاربر پس از نصب راه‌انداز، پيکربندي مناسب را نيز اعمال نمايد.