راه هاي نفوذ جاسوس افزار چيست؟

راه هاي نفوذ جاسوس افزار چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

پنجره‌هاي کوچکي که به هنگام بازديد از سايت در برابر کاربر ظاهر مي‌شوند و حاوي پيام‌هاي مختلفي براي فريب اشخاص مي‌باشند. در اين پنجره‌ها اغلب دکمه‌هاي مختلفي مانند قبول، لغو، بستن و... وجود دارد ولي هيچ‌کدام از آنها کار اصلي خود را انجام نمي‌دهند و با فشردن هر کدام از اين دکمه‌ها جاسوس افزار روي سيستم نصب مي‌شود.

بعضي نرم‌افزارهاي ضدجاسوسي به جاي از بين بردن جاسوس افزار آن را روي سيستم نصب مي‌کنند. از برنامه‌هاي مطمئن و معروف براي بالا بردن امنيت سيستم خود استفاده کنيد.

امروزه بسياري از کاربران اينترنت بنا بر نياز خود برنامه‌هايي را که به صورت رايگان روي اينترنت قرار گرفته دانلود و نصب مي‌کنند. اغلب صاحبان اين برنامه‌ها در ازاي دريافت مبلغي يا بااهداف تجاري ديگر کد جاسوس افزار را در برنامه خود قرار مي‌دهند و به هنگام نصب آن نرم‌افزار جاسوس افزار نيز روي سيستم کامپيوتري قرار گرفته و شروع به کار مي‌کند

حافظه‌هاي جانبي قابل حمل مانند سي دي و فلش به اين علت که بين سيستم‌هاي زيادي جا به جا مي‌شوند حاوي برنامه‌هاي مخرب هستند. ?-?- سوء استفاده از ضعف امنيتي اينترنت اکسپلورر بعضي از طراحان برنامه‌هاي مخرب که با ضعف‌هاي امنيتي اينترنت اکسپلورر آشنا باشند مي‌توانند در کد صفحه وب خود دستورهايي قرار دهند که به هنگام بازکردن آن صفحه با اينترنت اکسپلورر جاسوس افزار روي کامپيوتر نصب شود

برخي ويروس‌ها حاوي کدهايي براي نصب جاسوس افزارهستند. == تمامي نشانه‌هاي يک جاسوس افزار

تشخيص آلوده بودن يک کامپيوتر به جاسوس افزار کار سختي نيست. سيستم آلوده نشانه‌هاي ساده‌اي دارد از جمله: ?-?- تغيير ناگهاني صفحه خانگي مرورگر بعضي از جاسوس افزارها که براي اهداف تبليغاتي طراحي مي‌شوند بدون اجازه کاربر صفحه خانگي مرورگر اينترنتي را تغيير مي‌دهند. بسياري از افرادي که سيستم آنها آلوده شده به طور مکرر صفحه خانگي مرورگر را مطابق ميل خود تنظيم نموده و با تغيير دوباره آن مواجه مي‌شوند. ?-?- ايجاد نوار ابزارهاي جديد از نشانه‌هاي ديگر وجود جاسوس افزار ظاهر شدن نوار ابزارهاي جديد بدون خواست کاربر در پنجره مرورگر است.

اگر فرد به صورت مکرر و مداوم با پنجره‌هاي پاپ آپ مواجه شود امکان وجود جاسوس افزار در سيستم کامپيوتري وي زياد است.

بعضي جاسوس افزارها طوري تنظيمات مرورگر را تغيير مي‌دهند که برخلاف ميل کاربر و بدون توجه به آدرس وارد شده در نوار آدرس و يا نوار جستجو صفحاتي را به وي نشان دهد که در جهت اهداف تبليغاتي طراحان آن جاسوس افزار است.

وجود آيکون‌هاي جديد و ناشناخته روي صفحه نمايش بدون خواست کاربر از نشانه‌هاي وجود جاسوس افزار است. عدم کارايي بعضي کليدهاي صفحه کليد جاسوس افزارها کارايي کليدهاي صفحه کليد را تغيير مي‌دهند به طوري که براي مثال کليد تب در پنجره مرورگر به جاي جا به جايي روي پيوندها کار ديگري انجام دهد.

از آنجايي که جاسوس افزار يک برنامه‌است براي اجرا شدن به حافظه و پردازنده نياز دارد و سرعت کامپيوتر را کاهش مي‌دهد.

جاسوس افزار براي اين که به راحتي اطلاعات کاربر را براي شخص ثالث ارسال کند و همچنين تنظيمات سيستم کاميوتري را تغيير دهد اغلب بدون اطلاع کاربر ديوار آتش و ضدويروس را غير فعال مي‌کند تا به اهداف خود دست يابد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.