کارايي VisualBasic در برنامه نويسي چيست ؟

زبان ويژوال بيسيک(VisualBasic ) در واقع حاصل توسعه و ارتقاي زبان بيسيک است.

ويژوال بيسيک (به انگليسي: Visual Basic) توسعه يافته زبان برنامه‌نويسي بيسيک مي‌باشد. بيسيک توسط پروفسور جان کمنسي و توماس کرتز از کالج دارتموث براي نوشتن برنامه‌هاي ساده ايجاد شد. طراحي آن از اواسط دهه 1960 آغاز گرديد.

ويژوال بيسيک تا نسخه 3 به صورت 16 بيتي بود. از نسخه 5 به بعد فقط ويرايش 32 بيتي آن ارائه شد. (نسخه 4 هم به صورت 16 بيتي و هم به صورت 32 بيتي عرضه شده بود)

تاريخچه زبان برنامه نويسي VisualBasic

 
زبان ويژوال بيسيک(VisualBasic ) در واقع حاصل توسعه و ارتقاي زبان بيسيک است.  بيسيک اوليه حدود سال 1960 کالج دارت موث  (Darth Mouth) به وسيله آقايان توماس کورتز (Thomas Kurtz) و جان کمني (John Kemeny) با هدف گسترش برنامه نويسي بيش دانش آموزان و دانش آموزان و دانشجويان طراحي و ساخته شد. از آن زمان نسخه هاي متعدد و متفاوتي از آن مانند GWBASIC (QUICK BASIC وTURBOBASIC)  ارايه گرديد و هموراه سعي در افزايش توانمندي هاي آن به عنوان يک زبان سطح بالاي ساخت يافته شده است .

 

 
با ظهور سيستم عامل ويندوز 95 و 98 فقدان يک زبان برنامه نويسي آسان و قدرتمند براي استفاده در سيستم عامل هاي مذکور کاملاً مشهود بود . از اين رو مايکروسافت در سال 1991 نسخه اول ويژوال بيسيک را با امکانات يک زبان برنامه نويسي قدرتمند و حرفه اي براي برنامه نويسي در ويندوز ارايه کرد. آخرين نسخه تکامل يافته آن براي استفاده در سيستم عامل جديد مايکروسافت نيز با نام VISUAL BASIC.NET طراحي و ارايه شده است.
 

ويزگي بسيار مهم زبان برنامه نويسي VisualBasic

 
مهمترين ويژگي اين زبان برنامه نويسي  امکان کار با نرم افزار آفيس را دارد و يکي ديگه از ويژگي هاي اي زبان برنامه نويسي
 
حجم خروجي برنامه هاي توليد شده به واسطه کامپايلر کم حجم مي شود.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

021 - 88 74 91 24
021 - 88 74 97 25
021 - 88 74 97 26