سيستم عامل نت ور

سيستم عامل نت ور | شرکت طراحي سايت بهپردازن

اولين تلاش جدي براي ارائه يک پروتکل شبکه اي جامع ، توسط سيستم عامل " نت ور" ، انجام شده است . سرويس هاي فايل و چاپ ارائه شده در نسخه هاي اوليه "نت ور" ، نسبت به ساير راه حل هاي ارائه شده در آن زمان ، مناسب تر بودند. پس از گسترش کامپيوترهاي شخصي و به دنبال آن برپاسازي شبکه هاي کامپيوتري متعدد ، استفاده از سيستم عامل شبکه اي "نت ور " بسيار متدوال گرديد . شرکت مايکروسافت ، موفقيت فوق را همزمان با ارائه LANManager ادامه داد . محصول فوق ، با حمايت تعداد زيادي از توليد کنندگان مواجه و از آن در محصولات متعدد نرم افزاري ، استفاده بعمل آمد ( نظير Pathworks از شرکت DEC : Digital Equipment Corporation ) .

امروزه " نت ور" ، تغييرات متعدد و گسترده اي را نسبت به نسخه هاي قبلي خود داشته است . در سيستم عامل فوق ، ويژگي هاي جديدي ارائه شده است که محوريت عمده آنان ، تسهيل در زمينه دستيابي و استفاده از اينترنت مي باشد ( اتصال به اينترنت از طريق کامپيوترهاي شخصي و يا دستگاههاي موبايل ) . مثلا" iPrint ، امکان چاپ بر روي يک چاپگر از راه دور را در اختيار کاربران شبکه قرار مي دهد . iFolder ، امکان يکسان سازي داده ذخيره شده بر روي کامپيوترهاي از راه دور نظير Laptop را در اختيار کاربران موبايل ، قرار مي دهد .

مايکروسافت و ساير توليد کنندگان نيز در اين رابطه راه حل هاي خاص خود را ارائه نموده اند .اگر در حال حاضر داراي کاربراني مي باشيد که از نت ور استفاده مي نمايند ، لزومي به دورانداختن سيستم هاي فوق و هدر دادن سرمايه گذاري انجام شده و سوئيچ به شبکه اي مبتني بر يکي از سيستم هاي عامل ويندوز ، يونيکس و يا لينوکس ، نخواهد بود. "نت ور" همزمان با بروز تحولات گسترده در عرصه شبکه هاي کامپيوتري ، تغييرات عمده اي را انجام داده است . بديهي است در چنين مواردي منطقي تر و در عين حال مقرون به صرفه تر مي باشد که سيستم عامل شبکه را به نسخه شماره شش ارتقاء داد تا اين که به يک پلات فرم ديگر ، سوئيچ نمائيم . در اين رابطه صرفا" هزينه مورد نظر شامل تامين سيستم عامل مربوطه نبوده و مي بايست ساير هزينه ها نظير آموزش کارکناني که مسئوليت نگهداري و پشتيباني شبکه را بر عهده خواهند داشت ، نيز مورد توجه قرار گيرد . نسخه شماره شش "نت ور " علاوه بر سازگاري با پروتکل هاي قديمي نظير IPX/SPX با پروتکل IP نيز کاملا" سازگار مي باشد .براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.