تکنيک‌هاي مهندسي معکوس نرم‌افزار

تکنيک‌هاي مهندسي معکوس نرم‌افزار | شرکت طراحي سايت بهپردازن

مهندسي معکوس نرم‌افزار از روش‌هاي گوناگوني مي‌تواند بدست آيد. سه گروه اصلي مهندسي معکوس نرم‌افزار عبارتند از:

?-تجزيه و تحليل از طريق مشاهده تبادل اطلاعات - شايع ترين در مهندسي معکوس پروتکل- که شامل استفاده از آناليزورهاي درگاه باس و اطلاعات انتقالي شبکه است. الگوي رفتاري درگاه باس يا شبکه بعدا مي‌تواند مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد. به منظور توليد يک اجراي مستقل که آن رفتار را تقليد مي‌کند. اين امر به ويژه براي مهندسي معکوس درايورهاي دستگاه مفيد است. برخي مواقع مهندسي معکوس بر روي سيستم‌هاي بسته به وسيله ابزارهايي که عمدا توسط توليد کننده معرفي شده بسيار کمک کننده است. در مايکروسافت ويندوز ديباگر سطح پايين مانند SoftICE طرفداران بسياري دارند.

?-توليد فايل اسمبل برنامه به وسيله ديس اسمبلر: به معني خواندن کدهاي خام زبان ماشين و درک اين اطلاعات با اصطلاحات خواص ديس اسمبلر. اين عمل بر روي تمام برنامه‌هاي کامپيوتري مي‌تواند اعمال شود اما درک آن ممکن است مدتي زمان بر باشد، مخصوصا براي کساني که با زبان ماشين آشنا نيستند.

?-دستيابي به سورس کد با استفاده از يک ديکامپايل کننده، فرايندي که تلاش مي‌کند سورس کد را در بعضي زبان‌هاي سطح بالا براي برنامه‌اي که فقط در حالت بايت کد يا کدهاي ماشين است فراهم کند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.