SGML چه نوع زباني است؟

SGML چه نوع زباني است؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

SGML)Standard Generalize Markup Language) سرچشمه XML بوده و در سال 1988 استاندارد شده است . HTML)HyperText Markup Language) زباني است که در ابتدا با استفاده از SGML تعريف گرديد. HTML يک زبان نشانه گذاري است ، بنابراين انتظار داريم شامل مجموعه اي از تگ ها بمنظور کنترل قالب و رفتار اطلاعات در مستندات باشد . XML ، يک زبان نشانه گذاري مشابه HTML نمي باشد . XML ، زيرمجموعه اي از SGML است ( مکانيزمي براي تعريف زبان هاي نشانه گذاري ) . XML همانند SGML يک زبان نشانه گذاري بسط پذير بوده اما بر خلاف SGML براي استفاده بر روي وب بهينه شده است .
 
 

مطالب بيشتر : نرم افزار RationalRose چيست؟

 

برخي مزيت هاي اسناد بر پايه SGML

 

آن ها مي توانند به جاي توجه به مشخصات ظاهري (که ممکن است در طول زمان تغيير کند)، با توجه به ساختار اسناد ايجاد شوند.

آن ها مي توانند قابليت جابجايي بيشتري داشته باشند زيرا يک کامپايلر SGML با توجه به DTD مربوطه، مي تواند آن سند را تفسير کند.

اسنادي که براي کاربردي خاص در نظر گرفته مي شوند، به آساني قابليت استفاده براي ساير رسانه ها مثل صفحه نمايش کامپيوتر را دارند.

 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: