اينترنيک چيست؟

اينترنيک چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

اينترنيک Internic يا (Internet Network Information Center) سازماني است که به ارائه‌کنندگان مختلف سرويس اينترنت (Isp) آدرس مي‌دهد يا در واقع domain nameها را صادر مي‌کندهمانطور که ممکن است پيش شماره تمام همسايه ها مثلا باعدد624 شروع شده باشد آدرس Ip تمام کامپيوترهاي متصل به يک Isp نيز ممکن است با مثلا 5.82 شروع شود.
 

تاريخچه اينترنيک

توزيع کل دامنه‌ها (domain name) در سال 1990 توسط جاناتان پاستل (استاد کامپيوتر در دانشگاه کاليفرنياي جنوبي و از بنيانگذاران اينترنت) آغاز شد.

 

در آن زمان گروهي تحت عنوان اينترنيک به منظور توزيع دامنه‌ها تحت نظر جاناتان پاستل تشکيل شد که عملاً بيشترين کار را در امر تنظيم و توزيع دامنه‌ها انجام مي داد.

 

در حال حاضر در دنيا دامنه‌هاي کشوري اصولاً در اختيار پ‍‍ژوهشگاه يا يک نهاد علمي و دانشگاهي است. در ايران نيز امتياز و مسئوليت دامنه‌ها بر عهده پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي است.

 
 
مطالب بيشتر: Color Depth چيست؟
 

 

اينترنيک زيرمجموعه icann (اتحاديه بين‌المللي ثبت دامنه‌هاي اينترنتي) است.

 

Ip: مخفف internet protocol يک شماره است که جهت اتصال ما به اينترنت داشتن آن الزامي است. اين شماره از چهاربخش تشکيل مي‌شود.

 

Isp: مخفف internet service provider است و واسطه اي است که ما از طريق آن و ايجاد يک username و password مي‌توانيم به اينترنت دسترسي پيدا کنيم.

 

Domaine name: يک اسم است که در نقش آدرس اينترنتي ما استفاده مي شود و شکل مجازي Ip يک سايت اينترنتي محسوب مي شود.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.