کاميت چيست؟

کاميت چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

کاميت يک تکنولوژي تحت وب است که در آن وب سرور ، اطلاعات را به صورت نا متقارن به سمت کلاينت ( معمولاّ مرورگر وب ) مي فرستد بدون آنکه کلاينت صريحاً درخواستي کرده باشد.کاميت به شما اين امکان را مي دهد که بر اساس رخداد ها عمل کنيد ، به صورت زنده با مرورگر تراکنش داشته باشيد که در حالت هاي ديگر ( ساير معماري ها ) امکان پذير نيست.

واژه کاميت از سال 2006 مطرح شد ولي از سال ها قبل تحت نام هاي Server push, HTTP push, HTTP Streaming, Pushlets, Reverse Ajax و…. به کار مي رفته است.اپليکيشن هاي کاميت ارتباط هاي طولاني مدت HTTP بين وب سرور و کلاينت دارند (Long-Lived) که به سرور اجازه ميدهد با وقفه به درخواست ها پاسخ دهد ، و هر موقع اطلاعات جديدي بوجود آمد آن ها را به سمت کلاينت Push کنند.اين متغاير با تعريفي که از ابتدا در مورد وب شده است مي باشد که در آن مرورگر صفحه ي کامل وبي را در قبال فرستادن درخواست مي گيرد.همچنين با مدلي که از آژاکس نيز ارائه شده است هم متغاير است که در آن مرور گر با درخواست خود قطعه اي از اطلاعات را براي بروز رساني صفحه ي کنوني به کار مي برد.اثري که کاميت مي گذارد بسيار شبيه اپليکيشن هايي است که به طور سنتي از آژاکس به همراه Polling براي چک کردن وجود اطاعات جديد و بروز رساني صفحه استفاده ميکنند.

ولي عملکرد بسيار بهينه شده و تاخير و Server load بسيار کم شده است.اپليکيشن هاي وب هميشه به خاطر وجود محدوديت هاي دسترسي به منابع محلي و شبکه اي و همچنين محدوديت هايي که برنامه هاي درون مرورگري نسبت به اپليکيشن هاي دسکتاپ کم توانا تر و کم انعطاف پذير تر بودند،با پيشرفت مرورگر ها بسياري از اين محدوديت ها برداشته شد و همين باعث بوجود آمدن اپليکيش هاي تواناي اينترنت شد.(Rich Internet Applications ) و اپليکيشن هاي وب به اپليکيشن هاي دسکتاپ شبيه تر و شبيه تر شدند.
 
مطالب بيشتر: حمله Replay چيست؟
 
 

يکي از اين مشکلات آن بود که هر قطعه اي از اطلاعات که از سمت سرور به سمت کاربر مي رفت بايد از طرف کاربر صراحتاّ درخواست مي شد. که اين مشکل با بوجود آمدن کاميت برداشته شد.کاميت به سرور اجازه مي داد به صورت زنده به رخ داد ها پاسخ دهد مانند به روز شدن منابع اطلاعات يا تغيير در آن ( شما شاهد تغيير آني آن خواهيد بود ) يا فرستادن پيغامي از طرف کاربر.کاميت بهترين راه حل براي حل اين محدوديت مي باشد.

 

تکنولوژي کاميت هيچ گونه استاندارد جهاني ندارد به همين خاطر آن را يه جور هک  مرورگري هم نام گذاري ميکنند  يعني استانداري به منظور کاميت در مرورگرهاي قديمي در نظر گرفته نشده است .از مشکلات ديگر آن نا هماهنگي در مرورگر هاي مختلف است .

 

همچنين کاميت به خاطر آنکه هميشه نياز دارد با وب سرور شما در ارتباط باشد در بازه زماني خاص به همين منظور وب سرور شما را هميشه در حالت مشغول نگه مي دارد و اين در زماني به ضرر شماست که تعداد کاربر هاي شما زياد باشد  ، به همين خاطر توانايي وب سرور اپاچي در اين مورد کم مي اورد  و درخواست ها را  يکسان در نظر نميگيرد ، به همين خاطر در تعداد  ????? درخواست عموما هنگ مي کند .

 

به همين خاطر شما بايد از وب سرور هايي مثل انجين ايکس و يا لايت اسپيد استفاده نمائيد . کاميت روش هاي مختلفي دارد که معروف ترين آن long-plling  مي باشد .

 

 از مشکلات بالا بگذريم کاميت خوبي هايي هم دارد ، و همچنين مرورگر هاي آينده دارند با اين تکنولوژي هماهنگ مي شوند . از خوبي هاي کاميت مي توان استفاده نکردن از زبان ديگر در طرف سرور خودتون و … نام برد.

 

ولي به ياد داشته باشيد تکنولوژي هاي جديد در راه هستند که مشکلات گذشته را دارند پوشش مي دهند به همين خاطر به نفع شماست که به آنها توجه کنيد . به عنوان مثال node.js اين توانايي را دارد که هم در سرور و هم در کلاينت با زبان جي اس برنامه نويسي کنيد .

از توانايي هاي خوب ان رفع همين مشکل مصرف رم بالا و بر خط بودن ان است . که به صورت سوکت در نظر گرفته شده است

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.