نرم افزار سيستمي چه نوع نرم افزاري است؟

برنامه و داده ها مهمترين مبحث در تعريف نرم افزار است

نرم افزار

 

نرم افزار ها غيرقابل لمس هستند و در حافظه کامپيوتر اجرا ميشوند به عبارتي نرم افزار يا روح سخت افزار يا کامپيوتر گويند يعني پلي ارتباط بين شما و سخت افزار را فراهم ميکند مجموعه اي از داده ها يا دستورالعمل هايي است که در حافظه کامپيوتر ذخيره ميشود و براي اجراي اين دستورات توسط پردازنده بايد خوانده شود.

 

انواع نرم افزار ها

 

سيستمي

کاربردي

 

نرم افزار سيستمي

 

نرم افزار سيستمي يک نرم افزار کامپيوتري است که جهت به کار انداختن سخت افزار کامپيوتر و حفظ و فراهم ساختن بستر لازم جهت اجراي نرم افزار کاربردي در آن طراحي شده است اين نرم افزاري در رايانه به کارکرد سيستم رايانه يا کاربردها سطح پايين رايانه مربوط ميشود.

 

اين نرم افزارها به ساختار فيزيکي سخت افزار رايانه بستگي دارد و در نوشتن آن ها از زبان هاي سطح پايين مانند زبان اسمبلي استفاده ميشود.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

از جمله زبان هايي که براي نوشتن نرم افزارهاي سيستمي استفاده ميشود زبان برنامه نويسي C است.

 

نرم افزار هاي سيستمي معمولا در فرآيند هاي پس زمينه اي مشغول به کارند به عبارتي اين نرم افزارها کار سخت افزار و ديگر برنامه ها را هماهنگ کرده و لايه اي ميان سخت افزار و برنامه هاي کاربردي است.

 

بعضي از نرم افزار هاي سيستمي

 

سيستم عامل:اين نرم افزار با سخت افزار ارتباط بزقرار ميکند و قابليت اجراي انواع مختلف برنامه ها را فراهم ميکند سيستم عامل ها انواع متخلفي دارند که باتوجه به نوع کاربر به انواع مختلفي تقسيم ميشوند سيستم هاي زمان واقعي، سيستم هاي توضيعي، سيستم هاي جاسازي و غيره.

ترجمه کننده زبان:زبان ماشين به کمک يک اسمبلر به کد ماشين تبديل ميشود.کامپلير ها کد را که در زبان سطح بالا نوشته شده به زبان سطع پايين تر ترجمه ميکنند.

ابزارهاي عمومي:اين برنامه ها بطور خاص براي مديريت دستگاه رايانه و منابع آن طراحي شده اند مانند ابزار هاي ارتباطي