پرايوسي چيست

حريم خصوصي يعني يک فرد يا گروه بتواند خود و يا اطلاعات مربوط به خود را مجزا کند و در نتيجه بتواند خود و يا اطلاعاتش را با انتخاب خويش در برابر ديگران آشکار کند

لغت privacy دومعناي کلي داره

 

 

1: اينکه شخص بتونه تنها باشه و يا توسط ديگران ديده و شنيده نشه: خلوت، تنهايي، حريم خصوصي

2. از ديد يا توجه عموم آزاد باشي: پنهانداري، زندگي خصوصي، حريم خصوصي، و حريم شخصي

 

 

حريم خصوصي يا حريم شخصي

 

 

از ابتدايي‌ترين حقوق هر شخص است که متاسفانه امروزه با پيشرفت جوامع و گسترش ارتباطات جمعي، تا حدودي ناديده گرفته مي‌شود و لازم است که نگاه دوباره‌اي به آن داشته باشيم. حريم خصوصي همان مرزهاي فيزيکي، احساسي و رواني هستند که هر فرد براي خود دارد و بدون حفظ آن نمي‌توان روابط اجتماعي و زندگي موفقي داشت. حريم خصوصي در ابعاد مختلف زندگي متفاوت است و لازم است افراد بدانند که حفظ حريم خصوصي در اجتماع، ميان والدين و فرزندان، ميان زن و شوهر و غيره چه تفاوت هايي دارد. مهم ترين نکته در حفظ حريم خصوصي اين است که همه‌ي افراد بدانند که هر کس علائق، نگرش و نيازهاي خاص خود را دارد و حريم هر فرد به اندازه حريم ديگري مهم و داراي اهميت است.حريم شخصي باعث مي‌شود که هر فرد بتواند هويت، عقايد، نگرش و احساسات خاص خود را داشته باشد. ضعف در حفظ حريم شخصي، باعث آسيب‌پذيري و مشکلات جدي براي فرد مي‌شود به طوري که هرکسي به خود اجازه مي‌دهد حريم آن فرد را زير پا بگذارد و وارد حريم امن او شود. احترام به حريم ديگران نيز يک امر واجب و بسيار ضروري است چرا که بدون احترام به حريم خصوصي ديگران، روابط اجتماعي مناسبي ايجاد نمي‌شود.

 

 

چگونه حريم خصوصي خود را براي ديگران تعريف کنيم؟

 

 

توانايي نه گفتن

مشخص کردن رفتارهاي قابل قبول

داشتن آزادي شخصي

 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

اهميت حريم خصوصي

 

مرزهاي حريم خصوصي مشخص مي‌کنند که افراد، مجاز به چه رفتارهايي با شما هستند. پس اگر ديگران با شما به درستي برخورد نمي‌کنند مسئوليت آن به پاي خود شما است. همچنين لازم به ذکر است که افرادي که مرز مشخصي براي خود ندارند، به حريم خصوصي ديگران نيز اهميتي نمي‌دهند. برخي از افراد همواره در پي رفع نيازهاي ديگران هستند و آنها را اولويت مهمتري نسبت به خود مي‌دانند. اين گونه افراد در واقع حريم خصوصي براي خود ندارند و اين باعث مي‌شود که کارکرد اطرافيان نيز تحت تاثير اين موضوع قرار بگيرد.