خطرات کوکي‌ها

خطرات کوکي‌ها | شرکت طراحي سايت بهپردازن

کاربران وب معتقدند که کوکي‌هاي اينترنت هيچگونه ريسک امنيتي را به دنبال ندارند. در مقابل، اخطاريه‌هاي مختلفي وجود دارند مبني بر اين که کوکي‌ها، عادت‌هاي گردش در اينترنت شخص استفاده کننده را جمع‌آوري مي‌کنند. شما از خود مي‌پرسيد که آيا بهتر نيست که مرورگر را به گونه‌اي تنظيم کنيد که ديگر هيچ کوکي‌ براي شما فرستاده نشود.

 

در اينجا به شما توضيح مي‌دهيم که در کل چه خطراتي توسط کوکي‌ها وجود دارند. داده‌هاي متني بسيار کوچک که بيشتر وقت‌ها هم بدون هيچگونه قفل مي‌باشند و در کوکي‌هاي %user profile% وجود دارند، هيچگونه ريسک امنيتي ندارند زيرا هيچ کد اجرايي را دارا نمي‌باشند. اما Agentهاي تبليغات اينترنتي با هدف‌هاي اقتصادي و مادي، از فعاليتهاي آن‌لاين کاربران سواستفاده مي‌کنند. در اين ميان ارزيابي کوکي‌ها مي‌تواند در تئوري بازيگر نقشي داشته باشد. براي کاربران چنين سيستمي مفيد و ضروري مي‌باشد. زيرا کاربر لازم نيست هر بار تنظيمات پايه‌اي انجام دهد، مثلا اسمش را وارد کند يا زبان را عوض کند. سايت‌هاي خريد و فروش آن‌لاين نيز اساس خود را بيشتر با کوکي‌ها پي‌ريزي مي‌کنند. اما، چنين اطلاعاتي در بسياري از سايت‌ها به موازات هم به Agentهاي تبليغاتي نيز فرستاده مي‌شوند و آنها نيز در همان موقع کوکي‌هاي خود را بر روي کامپيوتر کاربر مي‌گذارند.

 

 

 

به همين علت اين امکان وجود دارد که اطلاعات جمع شده در مورد يک User Profile را از سايت‌هاي مختلف گردآوري کرد و در تئوري حتي آن را براي شخص ديگري در دسترس قرار داد. يک راه مقابله اين است که به سايت‌هايي که براي ما آشنا هستند و به آنها مراجعه مي‌کنيم اجازه فرستادن کوکي‌ها را بدهيم اما به شرکتهاي تبليغاتي و ارائه کنندگان غريبه، اجازه فرستادن کوکي‌ها را ندهيم.

 

براي چنين کاري در اينترنت Explorer به مسير زير برويد:

 

Tools->Internet Options->Privacy

 

بر روي کليد Advanced کليک کنيد و بر روي گزينه Override automatic coockie handling کليک کنيد. براي First-party coockies گزينه Accept و براي Third-party coockies گزينه Block را انتخاب کنيد.

 

گزينه Always allow session coockies را مي‌توانيد انتخاب کنيد.

 

در "Firefox" و Netscape مي‌توانيد از Edit->Preferences يا Tools->Options گزينه Privacy را انتخاب و کوکي‌ها را فقط از وب سايت اصلي قبول کنيد

 

کوکي‌هايي که يکبار درست مي شوند تا آخر عمر بر روي دستگاه مي‌مانند. بنابر اين هيچگونه ضرري نخواهد داشت که کوکي‌هاي گرفته از وب سايت‌هايي که هرگز به صورت مستقيم با آنها سروکار نداشته‌ ايد را به صورت دستي پاک کنيد.

 

Firefox با کمک فرماني که در بالا داده شد و قسمت Show Cookies اجازه پاک کردن کوکي‌هاي موردنظر را به شما مي‌دهد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.