زبان برنامه نويسي پايتون چيست؟

زبان برنامه نويسي پايتون چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

پايتون (Python) يک زبان برنامه نويسي تفسيري ، دايناميک و شي گرا است که مي توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژي هاي متنوع بهره برد .

اين زبان برنامه نويسي (در ايران پيتون هم تلفظ مي شود)  با داشتن کتابخانه هاي گسترده (library)روشهاي بسيار قدرتمند و حرفه اي را براي کار با زبانها و ابزار هاي مختلف به آساني فراهم مي کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و يادگيري و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد هاي نوشته شده در اين زبان در محدوده وسيعي از پلتفرم ها مانند لينوکس ، ويندوز ، مک ، و حتي گوشي هاي موبايل قابل اجرا است .

همانطور که گفته شد اين زبان از زبان‌هاي برنامه نويسي مفسر بوده و به صورت کامل يک زبان شي‌گرا است که در ويژگي‌ها با زبانهاي تفسيري پرل، روبي، اسکيم، اسمال‌تاک و تي‌سي‌ال مشابهت دارد و از مديريت خودکار حافظه استفاده مي‌کند.

 

پايتون يک زبان برنامه‌نويسي همه منظوره، سطح بالا، شيءگرا و مفسر است .

براي يادگيري زبان پايتون از اين لينک استفاده کنيد. ساير اطلاعات را از اين لينک بگيريد.

پايتون از جامعه ي کد باز است، زباني که گوگل و يا ياهو از آن به عنوان يکي از اصلي ترين ابزارهاي توسعه استفاده مي کنند. برنامه هاي پايتون مثل پي اچ پي قابل اجرا روي اغلب پلاتفورم هاست( حتي پلي استيشن). پايتون يک سينتکس شبيه گفتار ساده ي انگليسي دارد، مثل PHP با حدود 60 واژه ي کليدي که جزو ساده ترينها است.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: