تفاوت سي اس اس با اچ تي ام ال چيست؟(CSS , HTML)

تفاوت سي اس اس با اچ تي ام ال چيست؟(CSS , HTML) | شرکت طراحي سايت بهپردازن

مهمترين قابليت زبان HTML نمايش متن و المانهاي يک صفحه بر روي مرورگر است ولي براي طراحي يک صفحه و صفحه آرايي و زيباسازي يک صفحه ، امکانات خوبي را در اختيار طراح سايت قرار نمي دهد.

 

اما  Cascading Style Sheets يا به اختصار css نحوه ي نمايش عناصر را در صفحه مشخص مي کند و به شما اين امکان را مي دهد که تمام قسمت ها و عناصر موجود در يک صفحه را کنترل کنيد. css به دو صورت داخلي و خارجي استفاده مي شود که در آموزشهاي بعدي با آنها آشنا مي شويم.

 

به عبارت ديگر html يک موجوديت است که css به آن خصوصيت مي دهد.

 

بطور مثال در html مي توان يک دايو <div> که در واقع يک کادر است ايجاد کرد که در واقع تهي مي باشد و خصوصيت ندارد. ولي با استفاده از css مي توان به آن خصوصيت طول ، عرض ، رنگ پس زمينه و … داد و آن کادر را از حالت تهي خارج کرد.
 
 

مطالب بيشتر: کاربرد NAT چيست؟

 

نحوه ارتباط CSS با HTML

 

اطلاعات CSS مي تواند از منابع مختلفي تامين شوند. CSSها مي توانند بصورت فايلي مجزا ضميمه کدهاي HTML شوند و يا درون کدهاي HTML جاسازي شوند. ميتوان در يک صفحه، چندين فايل CSS را از بيرون فراخواني کرد. حتي مي توان CSSهاي کاملا متفاوتي را براي نسخه چاپي و نسخه نمايشي تهيه و استفاده کرد. براي مثال، نسخه نمايشي (آن چيزي که بر روي مرورگرها نشان داده مي شود)، مي تواند کاملا متفاوت از نسخه چاپي همان صفحه باشد بطوريکه طراحان مي توانند با دقت بالاتري، نيازهاي طراحي را در اين دو محيط جداگانه، طراحي و پياده سازي نمايند.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.