فلش چيست؟

فلش چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

يکي از پر طرفدارترين برنامه هاي نرم افزاري براي ايجاد و توليد مالتي مدياها، برنامه فلش مي باشد.

فلش ماکرومديا براي ايجاد حرکت و صدا در طراحي سايت هاي اينترنتي و نيز توليد نرم افزارهاي چند رسانه اي و گاهي توليد تبليغات رايانه اي ، استفاده مي گردد.
يکي از مزاياي برنامه فلش توليد تصاوير برداري است که در مبحث گرافيک رايانه، به مزيت هاي تصاوير برداري که مهمترين آنها، عدم تغيير کيفيت نمايش با تغيير سايز تصوير مي باشد، مفصل پرداخته ايم. در صورت ايجاد يک فايل فلش، تنها زماني قادر به ديدن اين فايل خواهيد بود که برنامه Flash Player در سيستم شما نصب باشد. يعني براي ديدن فايل هاي مالتي مديا اين برنامه ضروري است که البته يکي از نقصان هاي اين برنامه محسوب مي شود زيرا بازديد کنندگان آن را محدود به داشتن اين برنامه مي کند و نيز در صورت نبود player فلش، ديدن اين فايل امکان پذير نخواهد بود.
فلش با بهره گيري از دو اصل اساسي مبتني بر انيميشن و برنامه نويسي يک انتخاب بي مانند براي انجام پروژه هاي ديداري و شنيداري است که ميتوان از آن براي انجام کليه پروژه هاي تبليغاتي , طراحي وب سايت هاي خيره کننده , مالتي مديا و ... با کمال افتخار و لذت بهره برد. مزاياي استفاده از فلش: تقريبا بر روي تمام کامپيوترهاي دنيا برنامه فلش پلير نصب است اين به معني آن است که طيف گسترده اي از مخاطبان اين امکان را دارند تا فايلهاي فلش را ببينند.
همچنين بر روي گوشي هاي تلفن همراه نيز با سيستم عامل Symbian و سيستم عامل هاي ديگر مانند Android نيز , Flash Lite و FlashPlayer وجود دارد پس امکان استفاده از فايلهاي فلش براي کاربران تلفن همراه فراهم خواهد بود . مهمتر اين که فايل هاي فلش بسيار کم حجم هستند و يکي از بزرگترين مشکلات استفاده از انواع فايلها بر روي پلت فرم هاي مختلف را بر طرف ميکنند.

گاهي براي طراحي صفحات وب سايت ها، از اين برنامه به طور کامل استفاده مي نمايند و تمام محتوا و صفحات وب سايت ها را داخل برنامه فلش طراحي مي کنند که در بحث سئو و نيز اشکالات طراحي سايت هاي اينترنتي به ايرادات اين نوع طراحي سايت پرداخته ايم. اما خلاصه مي گوييم طراحي سايت ها به صورت فول فلش يا تمام فلش باعث مي شود تا صفحات و محتويات مفيد سايت شما در موتورهاي جستجو به خوبي ايندکس نگردد و همچنين اگر کاربري ، برنامه فلش را در اختيار نداشته باشد ، قادر نخواهد بود تا صفحات وب شما را در سيستم خود مشاهده نمايد. به اين ترتيب ممکن است شما بخشي از بازديدکنندگان سايت خود را از دست بدهيد.

بنابراين بهتر است استفاده از فلش در صفحات وب محدود باشد و از استفاده آنها، در قسمت هاي مهم سايت مانند هدر يا عنوان و يا منوهاي سايت، اجتناب نماييد. خوب است از فلش براي تعاملي کردن وب سايت خود بهره جوييد. مثلا با زدن کليکي روي گزينه اي اتفاقي افتد و يا چيزي شبيه آن که بر جذابيت صفحه وب شما مي افزايد.