WAP چيست ؟

WAP چيست ؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

ايجاد يک وب سايت که بتواند توسط تجهيزات اينترنت همراه قابل دستيابى باشد، در مراحل اوليه کار، خود چالش مهمى تلقى مى شد چرا که تنها تعداد اندکى از ميليون ها وب سايت موجود در اينترنت، چنين قابليتى را دارا بودند.
 

 

مطالب بيشتر :  منظور از https چيست؟
 

هدف از ارائه WAP

ـ خدمات پيام کوتاه (SMS)

ـ خدمات داده سوئيچ مدارى با سرعت بالا (CSD)

ـ خدمات داده بسته اى (GPRS)

پروتکل WAP از زبان Wireless Markup Language که قابليت نمايش Handheld Device Markup Language را نيز دارا مى باشد بهره مى برد.
 
 
به طور کلى سه دليل اصلى را مى توان به عنوان مبناى استفاده از اينترنت در شبکه هاى بدون سيم ذکر کرد که عبارتند از: سرعت انتقال داده ها، سهولت کاربرى و نيز مسير يابى.
مدلهاى اوليه تلفن هاى همراه مجهز به WAP ويا PDA هاى مجهز به اين سيستم نرخ تبادل داده اى برابر با Kbp14/4 و يا کمتر داشتند که اين مقدار در مقايسه با مودم هاى دايل آپ و يا سيستم DSL خيلى کمتر بود. امروزه اکثر سايت هاى اينترنتى از قدرت گرافيکى و حجم بالايى برخوردارند و بارگذارى آنها با چنين سرعت اندکى يکى از مشکلات اصلى اين سرويس ها محسوب مى شد. مشکل ديگر، مسأله مرور و مسير يابى از ميان لينک ها و حرکت در ميان صفحات مختلف بود. شما از پشت رايانه روميزى خود براحتى مى توانيد به کمک ماوس و صفحه کليد، در ميان اجزا و لينک هاى مختلف يک صفحه اينترنتى، حرکت کنيد و به مقصود خود برسيد ولى از طريق تلفن هاى همراه و يا PDA ها، محدوديت هاى بيشترى خواهيد داشت. در حقيقت سيستم WAP با هدف بر طرف کردن اين محدوديت ها و ايجاد استانداردى براى سهولت کار با اينترنت از طريق تجهيزات سيار وارد عرصه شد.جهت دستيابى به اين فرآيند،وب سايت هاى اينترنتى، بايد نسخه مخصوصى از سايت خود را به شکل تمام متن و يا کم گرافيک علاوه بر نسخه رايج تهيه نمايند. اين داده ها، در قالب HTTPاز طريق خدمات دهنده وب به دروازه هاى سيستم WAP ارسال مى شوند. اين سيستم شامل مبدل WAP، ترکيب کننده اسکريپت ها و تطبيق دهنده پروتکل به منظور تبديل HTTP به WML است. پس از آن، دروازه، اطلاعات تبديل شده به WAP را براى تجهيزات کاربر مى فرستد.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: