Caching يا کشينگ چيست؟

Caching يا کشينگ چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

فرآيند Caching يا کشينگ به ذخيره کردن داده‌ها در يک قسمت جداگانه به نام Cache در سيستم گفته مي‌شود تا در صورت نياز به دسترسي به داده‌هاي مورد نظر در آينده، سرعت دستيابي به اين داده‌ها زيادتر از حالت عادي باشد. زماني‌که يک داده درخواست داده مي‌شود قبل از اين‌که حافظه RAM و يا هارد ديسک جستجو شود، محتويات Cache سيستم بازرسي مي‌شود، در صورتي‌که داده مورد نظر در Cache سيستم وجود داشته باشد سرعت دسترسي به آن بسيار بالا خواهد بود. اگر داده درخواستي در Cache وجود داشته باشد در اصطلاح فني به آن Cache Hit گفته مي‌شود. بدون شک با تقاسيري که گفتيم زماني‌که داده‌اي از Cache سيستم خوانده مي‌شود سرعت خواندن آن بسيار بالاتر از محل اصلي است که داده در آن ذخيره شده است، اگر داده درخواستي در Cache وجود نداشت در اصطلاح فني يک Cache Miss اتفاق افتاده است. در چنين حالتي داده بايستي از محل اصلي ذخيره سازي آن درخواست داده شود که اين فرآيند طبيعتا زمان بيش‌تري را مي‌طلبد. 

 

 

مطالب بيشتر : حافظه فلش چيست؟ 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

 

فرآيند Caching درکجا انجام مي‌شود؟

فرآيند Caching در محل‌هاي متنوعي انجام مي‌شود، در CPU با استفاده از فرآيند Caching شما تا حدود زيادي سرعت دسترسي به اطلاعات را بالا مي‌بريد زيرا سيستم به جاي استفاده از حافظه‌ي RAM از حافظه‌ي Cache استفاده مي‌کند، دقت کنيد که حافظه‌ي Cache در سيستم‌ها معمولا بين CPU و حافظه‌ي RAM قرار مي‌گيرد و به همين دليل سرعت دسترسي به آن توسط CPU از سرعت دسترسي به RAM بالاتر است. اما اين تنها جايي نيست که در آن فرآيند Caching مورد استفاده قرار مي‌گيرد، شما وقتي به يک وب سايت سر مي‌زنيد محتويات موجود در آن ممکن است در سيستم شما Cache شود و در مرحله‌ي بعدي بازديد از وب سايت سرعت باز شدن صفحات شما که قبلا در سيستم شما ذخيره شده‌اند بسيار بالاتر خواهد رفت.