تفاوت ديجيتال و آنالوگ در سيستم هاي الکترونيکي چيست؟

آنالوگ در انگليسي به معناي سيستم هاي الکترونيکي است که با سيگنالهاي متفاوت و ممتد کار مي کنند. در مقابل سيگنالهاي الکترونيکي ديجيتال معمولا دو سطح مختلف دارند

آنالوگ چيست؟

 

آنالوگ در انگليسي به معناي  سيستم هاي الکترونيکي است که با سيگنالهاي متفاوت و ممتد کار مي کنند. در مقابل  سيگنالهاي الکترونيکي ديجيتال معمولا دو سطح مختلف  دارند . اصطلاح آنالوگ روابط بين يک سيگنال و يک ولتاژ يا يک جريان حاضر را که به شکل سيگنال است تشريح مي کند.

 

ديجيتال چيست؟  

 

واژه ديجيتال ريشه در کلمه ديجيت دارد و به سيستم هايي اتلاق مي شود که در آنها فرآيندها با کمک اعداد قابل انجام است و يک نسخه از اعداد که سيگنال پايه اي محسوب مي شوند به جاي سيستم ساده آنالوگ اطلاعات را ذخيره مي کنند. در عمل اين نسخه عددي با ساده کردن سيگنال‌ها پاسخ مي دهد.

 

تفاوت در کاربرد تجهيزات آنالوگ و ديجيتال

خيلي از دستگاه هايي که ما با آنها کار ميکنيم آنالوگ يا ديجيتال هستند. ميکروفون و بلندگو نمونه هاي خوبي از دستگاه هاي آنالوگ به شمار مي روند. فناوري آنالوگ ارزان تر است و اما در يک زمان مشخص فقط مقدار محدودي از اطلاعات را با آن ميتوان انتقال داد.
 
در فناوري ديجيتال داده ها به کد دودويي تبديل مي شوند و بعد دوباره در نقطه مقصد به فرم اصلي جمع مي شوند. به طور کلي دستگاه هاي ديجيتال از آنالوگ گرانقيمت تر هستند.
 

مقايسه کيفيت آنالوگ در مقايسه با ديجيتال

دستگاه هاي ديجيتالي داده ها را تفسير و دوباره نويسي مي کنند و در اين فرايند ابزارهاي ديجيتالي نسبت به دستگاه هاي آنالوگ بيشتر در معرض از دست دادن کيفيت هستند. خوشبختانه پيشرفت هاي کامپيوتري و استفاده از تکنيک هاي تشخيص و تصحيح خطا اختلالات مصنوعي ناشي از سيگنال هاي ديجيتال را به حداقل مي رسانند و کيفيت را افزايش مي دهند. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: