حمله Spoofing يا فريب دادن چيست؟

حمله Spoofing يا فريب دادن چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

اسپوفينگ روند ارسال ايميل اسپم با نام فرستنده جعلي است. در دنياي واقعي مثال آن مانند ارسال نامه اي به يک گيرنده است در حاليکه فرستنده آدرس يکي ديگر را روي پاکت به عنوان فرستنده نوشته است.

در صورتي که دامنه شما در معرض ارسال ايميل هاي Spoofing باشد ، دامنه شما بر روي اينترنت به عنوان فرستنده اسپم شناخته خواهد شد .

در اين روش فرستنده اسپم ،ايميل هاي هرزنامه خود به نام آدرس ايميل ديگري ارسال ميکند. به همين دليل است که شما در باکس ايميلتان برگشت ايميل هايي را مي بينيد که فرستنده اش شما نبوده ايد. در معناي واقعي اسپم را به نام آدرس ايميل شما ارسال کرده اند.

 
مطالب بيشتر: حمله Replay چيست؟
 

مهاجمين آدرس‌هاي IP و همچنين آدرس‌هاي سخت افزاري خود يا MAC ها را دست‌کاري کرده و به سيستم هدف اين‌طور القا مي‌کنند که در حال برقراري ارتباط با سيستم درستي هستند و اين در حالي است که سيستم هدف فريب اينکار را خورده است. در اين حالت سيستم هدف به دليل اينکه به آن آدرس IP و يا MAC اعتماد دارد به سيستم مهاجم اجازه دسترسي به منابع تعيين شده در سيستم را خواهد داد. دست‌کاري آدري IP يا IP Spoofing در سطح بسته‌هاي اطلاعاتي از نوع TCP انجام مي‌شوند، به اين دليل بيش‌تر از پروتکل TCP استفاده مي‌شود که اکثر سيستم‌هايي که در اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرند از پروتکل TCP/IP به عنوان پروتکل ارتباطي خود استفاده مي‌کنند در اين روش مهاجم درخواستي براي سيستم هدف از طرف يک آدرس IP مورد اعتماد و شناخته شده براي سيستم هدف ارسال مي‌کند و آدرس IP و ساير مشخصات خود را نيز مخفي نگه مي‌دارد. سيستم هدف معمولا اين درخواست درست و مورد اعتماد دانسته و به آن پاسخ مي‌دهد.

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: