حمله درب هاي پشتي يا Backdoor چيست؟

حمله درب هاي پشتي يا Backdoor چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

حملات از نوع Backdoor معمولا از طريق مودم‌هاي Dialup و يا ADSL و يا هر وسيله‌ي ارتباطي انجام مي‌شوند که مستقيما به داخل شبکه‌ي هدف متصل شده است. هر گونه ارتباط خارجي مي‌تواند به نوعي در ايجاد يک Backdoor به هکرها کمک کند.

استراتژي اصلي در اينگونه حملات اين است که يک مهاجم بتواند بدون درگير شدن با مکانيزم‌هاي امنيت و کنترل‌هاي امنيت تعبيه شده در شبکه‌ي هدف وارد يک شبکه شود که معمولا اين‌گونه حملات از طريق همين ارتباطات شخصي درون سازماني انجام مي‌شوند.

Backdoor در ساختارهاي برنامه نويسي به درگاهي اطلاق مي‌شود که معمولا توسط برنامه نويسي اصلي سيستم براي انجام و اعمال تغييرات بعدي در سيستم ايجاد شده است و صرفا خود برنامه نويس از آن‌ها خبر دارد.

 

 

مطالب بيشتر :OWASP مخفف چيست؟

 

محافظت از دستگاه ها در مقابل Back Doorها

1- از نرم‌افزارهاي امنيتي کامل و جامع بر روي دستگاه خود استفاده کنيد.

2- هرگز بر روي ضميمه‌هاي موجود در ايميل‌هاي ارسال شده توسط کاربران ناشناس کليک نکنيد.

3- در انتخاب وب‌سايت‌هايي که از آن‌ها بازديد مي‌کنيد دقت داشته باشيد. وب‌سايت‌هايي که امنيت پاييني دارند، ممکن است آلوده به ابزار خاصي به نام دانلود Drive-by باشند. در دانلود Drive-by، سيستم شما تنها با مشاهده صفحات يک وب‌سايت به بدافزارهاي از پيش تعيين شده آلوده مي شود.

4- تنها نرم‌افزارهايي را نصب کنيد، واقعاً به آن‌ها نياز داريد. بهتر است تا حد ممکن خود را آسيب‌پذيري‌ها ممکن مخفي کنيد.

 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: