WPA چيست؟

WPA چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 

نقش اين پروتکل در دسترسي محافظت شده‌ي واي-فاي و سازگار با استاندارد امنيتي 802.11i است. اين پروتکل در واقع يک نسخه‌ي نرم افزاري بروز شده از WEP است اما از لحاظ سخت افزاري ممکن است هنوز هم به آپديت‌هايي نياز داشته باشد. در گذشته مکانيزم امنيتي اصلي مورد استفاده بين کلاينت و اکسس پوينت رمزنگاري WEP بوده است. مهم‌ترين اشکال در مورد رمزنگاري WEP اينست که هنوز هم از کليد رمزنگاري استاتيک استفاده مي‌کند. هکرها با استفاده از ابزارهاي رايگاني که در اينترنت موجود است، براحتي از اين ضعف بزرگ استفاده لازم را مي‌برند. موسسه‌ي IEEE درباره‌ي WPA اين‌گونه توصيف کرده است: «توسعه‌اي در پروتکل‌هاي 802.11 که توانايي بالا بردن امنيت را دارد.» امروزه هر شرکت توليد کننده‌ي واي-فاي از چنين استانداردي جهت بالا بردن سطح امنيت استفاده مي‌کند که اصطلاحا به آن "Wi-Fi protected access" گويند. امنيت رمزنگاري ديتا در WPA بالا مي‌رود به نحوي که پيام‌ها با استفاده از (Temporal Key Integrity Protocol(TKIP از (Message Integrity Check(MIC عبور کرده و امنيت رمزنگاري به اين صورت بالا مي‌رود. ترافيک unicast کليد رمزنگاري را پس از هربار انتقال فريم با استفاده از TKIP تغير مي‌دهد. کليد استفاده شده در TKIP به ازاي هر فريم تغير مي‌کند و بصورت خودکار بين اکسس پوينت و کلاينت‌ها هماهنگ مي‌شود. 

 

مطالب بيشتر:کاربرد DNS چيست؟

 

اين پروتکل از جريان رمزنگاري RC4 به همراه کليدهاي 128 بيتي و 64 بيتي براي احراز هويت استفاده مي‌کند. TKIP با عدم استفاده مجدد از کليدهاي توليد شده، آسيب پذيري که در رمزنگاري WEP وجود داشت را به حداقل مي‌رساند.
تحت عمل‌کرد پروتکل TKIP، کلاينت با يک کليد موقت 128 بيتي کار را شروع کرده که در ادامه با مک آدرس کلاينت و IV براي ايجاد کليدي که در رمزنگاري ديتا بکار مي‌رود، تحت الگوريتم RC4 ترکيب مي‌شود. اين مکانيزم با يک شمارنده‌ي ترتيبي جهت جلوگيري از حملات احتمالي Replay اجرايي مي‌شود.

TKIP عمل‌کرد پروتکل WEP را با مکانيزم تغير کليدها براي رمزنگاري‌اي مطمئن بهينه کرده است. کليدهاي موقتي به ازاي هر 10 هزار بسته تغير ميابند. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.