ICS يا همان Internet connection sharing چيست؟

ICS يا همان Internet connection sharing چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

از زمان‌هاي گذشته براي انتقال اطلاعات و فايل و فولدرهاي مورد نظر خود از روش‌هاي مختلف استفاده مي‌کردند مثل استفاده از ديسک فلاپي سي‌دي که هزينه‌ي جا به جايي و زمان انتقال اطلاعات بسيار زياد بود و همين باعث شد که مهندسان کامپيوتر به اين فکر بيايند که بستري تحت عنوان Network يا همان شبکه‌هاي کامپيوتري درست کنند تا انتقال اطلاعات با سرعت بيش‌تري صورت بگيرد. امروزه استفاده از اين شبکه‌هاي اينترنتي گسترش زيادي پيدا کرده است و در آنان براحتي مي‌توان فولدري را Share کرد و فايل‌ها را درون آن گنجاند. با اضافه شدن قابليت‌هاي مختلف به sharing در شبکه‌ي قابليت جالبي به نام ICS يا همان Internet connection sharing اضفه شد که با اين قابليت شما قادر خواهيد بود که اينترنت را در شبکه‌ي خود share کنيد تا ديگران هم بتوانند از اينترنت استفاده کنند. اين قابليت در گوشي‌هاي هوشمند تلفن همراه نيز با نام HOTSPOT وجود دارد.

احتمالا براي شما اين اتفاق رخ داده است که در محلي قرار بگيريد و تنها خودتان از طريق LAN داراي اينترنت باشيد و شخص ديگري از شما تقاضاي اينترنت براي گوشي يا لپ‌تاپ خود کند و شما در اينجا راهي جز استفاده از Internet connection sharing نداريد و بايد اينترنت را با share کردن در اختيار افراد قرار دهيد. ICS براي کار کردن از رنج IP به صورت معمول 192.168.137.000 که جاي عدد 0 هر عددي مي‌تواند باشد استفاده مي‌کند. به اين صورت که شما بعد از انجام دادن عمليات share اينترنت دستگاه شما را به يک MINI DHCP SERVER تبديل مي‌کند و از اين رنج IP به دستگاه‌هايي که تقاضاي اينترنت از او را دارند IP مي‌دهد تا وارد شبکه‌ي اينترنت بشوند.

مثال ديگري که وجود دارد اين است که شما داراي دو کارت شبکه‌اي هستيد که يکي اينترنت دارد و ديگري فاقد اينترنت مي‌باشد که در اينجا شما با استفاده از قابليت ICS با کارت شبکه‌اي که اينترنت دارد IP مي‌دهيد و شما بايد حتما در کارت شبکه‌اي که اينترنت ندارد و مي‌خواهد آن را از شما که يک MINI DHCP SERVER هستيد بگيرد قابليت DHCP SERVICE را فعال کنيد تا بتواند به صورت AUTOMATIC از کارت شبکه‌اي که اينترنت دارد IP بگيرد و به آن وصل شود.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.

 

مطالب بيشتر : فرآيند Hashing يا درهم سازي چيست؟

 

چگونه ICS را فعال کنيم؟ 

 براي فعال سازي اين قابليت شما دو راهکار پيش رو داريد:

 

    استفاده از محيط گرافيکي و ورود به تنظيمات کارت شبکه

    استفاده از دستورات در محيط Commandprompt

 

 

در مورد راه اول شما ابتدا از داخل Controllpanel وارد قسمت network and sharing center شويد و بر روي کارت شبکه‌اي که اينترنت دارد کليک راست کنيد و گزينه‌ي properties را بزنيد سپس وارد قسمت sharing شويد و در آن جا تيک allow other network users to connect trough this computer internet connection را بزنيد. پس از فعال کردن اين تيک شما مي‌توانيد که در قسمت setting اي که فعال شده دسترسي براي کاربراني که قرار است به شما وصل شوند تعريف کنيد به اين معنا که براي مثال آنان تنها حق ورود به وب‌سايت داشته باشند و به mailserver متصل نشوند و يا تنها به شماره پورت خاصي متصل شوند و به همه‌ي پورت‌هايي که وجود دارند متصل نشوند.
 

در روش دوم شما مي‌توانيد با زدن دستورات در Command prompt ويندوز ICS يا همان HOTSPOT خود را فعال کرده و اينترنت را به اشتراک بگذاريد. براي شروع وارد کردن دستورات ابتدا با زدن کليد WIN+R وارد کنسول RUN ويندوز مي‌شويد و با تايپ عبارت CMD وارد قسمت Command prompt ويندوز مي‌شويد فقط توجه داشته باشيد که اين قسمت را با دسترسي Administrator باز کنيد. بعد از باز شدن صفحه‌ي مشکي رنگ به ترتيب دستورات زير را وارد نماييد تا کارت شبکه ي شما براي share کردن اينترنت آماده به کار شود.

netsh wlan show drivers

که به شما کارت شبکه ي وايرلس را نمايش مي‌دهد و مي‌توانيد مشخصات آن را ببينيد

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=name morede nazare key=ramze oboor

که در اينجا شما به سيستم مي‌گوييد که مي‌خواهيد hotspot را فعال کنيد و شما مي‌توانيد با نوشتن نام دلخواه اينترنت در جلوي SSID و تعريف کردن رمز عبور دلخواه در جلوي KEY کارت شبکه را آماده‌ي ارايه‌ي اينترنت کنيد.
 

netsh wlan start hosted network

با اين دستور شما HOTSPOT را Start کرده‌ايد و براي خاموش کردن آن و غير فعال کردن اشتراک اينترنت از دستور زير استفاده کنيد.

netsh wlan stop hosted network

اين قابليت تنها براي کارت شبکه‌هايي است که قابليت وايرلس را داشته باشند و بتوانند خودشان به عنوان يک Access point کار کنند.