انواع آنتن هاي وايرلس

انواع آنتن هاي وايرلس | شرکت طراحي سايت بهپردازن

آنتن‌ها در ارسال و دريافت سيگنال‌هاي راديو بسيار مهم و حياتي هستند. آن‌ها پالس‌هاي الکتريکي را به سيگنال‌هاي راديويي و بلعکس تديل مي‌کنند. بطور اساسي پنج نوع آنتن وايرلس وجود دارد:

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:

آنتن جهت دار

آنتن جهت دار براي انتشار (Broadcast) و گرفتن امواج راديويي از يک جهت بکار مي‌رود. به منظور افزايش کارايي انتقال و دريافت، آنتي‌هاي جهت دار طوري طراحي شده‌اند که در جهت‌هاي نزديک بهم در مقايسه با ساير جهات بصورا موثر و کارا فعاليت کنند. اين قابليت باعث کاهش تداخلات نيز مي‌شود.

 

آنتن چند جهته

آنتن‌هاي چند جهته انرژي الکترو مغناطيس را در تمام جهات و بصورت منظم از خود متساطع مي‌کنند. آن‌ها معمولا امواج قدرتمند يکساني را در دو بعد از خود انتشار مي‌دهند، اما اين قدرت به اندازه‌ي حالت سه بعدي نيست. بهترين مثال براي آنتن‌هاي چند جهته، آنتن‌هاي مورد استفاده در ايستگاه‌هاي راديويي هستند. اين آنتن‌ها براي انتقال سيگنال‌هاي راديو موثر هستند چرا که گيرنده‌ي امواج ممکن است متحرک باشد. در نتيجه راديو مي‌تواند سيگنال‌هايش را در جهتي بر خلاف جهت آنتن دريافت کند.

 

آنتن شبکه‌ي سهمي‌وار

اين آنتن‌ها بر اساس قاعده‌ي ديش‌هاي ماهواره‌اي کار مي‌کنند. اين نوع از آنتن‌ها يک ديش نصفه دارند و داراي يک شبکه که با استفاده از کابل آلومينيومي ايجاد شده است هستند. اين آنتن‌هاي شبکه‌اي سهمي‌وار با استفاده از اصل پرتوي راديويي متمرکز شده مي‌توانند انتقال واي‌فاي را به فواصل بسيار دور انجام دهند. اساسا اين نوع از آنتن‌ها براي انتقال سيگنال‌هاي ضعيف راديويي از ميليون‌ها کيلومتر دور تر از زمين بکار مي‌روند.
 
مطالب بيشتر : IPsec چيست؟

 

آنتن Yagi

ياگي يک آنتن غير جهت دار است که در ارتباطات يک باند فرکانسي 10 مگاهرتز به VHF و UHF مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين آنتن‌ها به آنتن‌هاي Yagi Uda نيز مشهور هستند.

 

آنتن دو قطبي

ک دو قطبي، يک هادي الکتريکي مستقيم است که نصف طول موج را اندازه گيري مي‌کند.