منظور از SQL Server Instance چيست؟

اين قابليت وجود دارد که چندين نسخه از SQL Server بصورت کاملا مستقل بروي يک ماشين نصب شوند. به هر SQL Server نصب شده روي يک ماشين يک Instance (نمونه) از SQL Server گفته مي شود.

SQL چيست ؟
 SQL مخفف Structerd Query Language يکي از محبوبترين زبان ها براي برنامه نويسي تحت وب در طراحي سايت مي باشد.بهتر است براي طراحي سايت اس کيو ال را فرا گرفت. از SQL براي افزايش،کاهش و يا تغيير داده ها مورد استفاده قرار مي گيرد. براي يادگيري و تمرين SQL مي توان از بانک اطلاعاتي QL-Server و Access ويا اوراکل استفاده کرد.SQL زباني بر پايه اعلان مي باشد و برعکس زبان هاي بيسيک و سي مي باشد.زبانهاي توسعه يافيه ي ديگر مانند PL و SQL به دنبال کامل کردن زبان به هداف ايجاد زبان برنامه نويسي با حفظ مزيت هاي SQL مي باشد. sql چيستز SQL براي برقراري ارتباط با پايگاه داده استفاده مي شود. همانطور که قبلا نيز گفته شد، SQL يک زبان برنامه نويسي است که در طراحي سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. بر اساس ANSI (موسسه استاندارد ملي آمريکا)، SQL زبان استاندارد براي سيستم هاي مديريت ارتباط پايگاه داده است. دستورات SQL براي انجام وظايفي مانند به روز رساني داده در يک پايگاه داده، و يا بازيابي اطلاعات از يک پايگاه داده استفاده مي شود. برخي از سيستم هاي مديريت ارتباط پايگاه داده که از SQL استفاده مي کنند عبارتند از: اوراکل (Oracle)، سايبيس (Sybase)، مايکروسافت SQL سرور،اکسس (Access)،انگر(Ingres) و غيره. دستورات استاندارد SQL مانند "انتخاب"، "Insert"، "به روز رساني"، "حذف"، "ايجاد"، و " Drop" تقريبا براي انجام تمام کارهايي که در پايگاه داده لازم است مي توان استفاده کرد.
 

Microsoft SQL Server

 

از محبوب ترين و پر قدرت ترين نرم افزار هاي مديريت پايگاه داده
تعريف کلي از نرم افزار SqlServer

يک بانک اطلاعاتي از نوع ديتابيس هاي رابطه اي يا Relational Detabase  است که شرکت توليد کننده آن کمپاني مايکروسافت  و وظيفه اصلي آن ذخيره و بازيابي اطلاعات  بر اساس درخواست ديگر نرم افزار ها ميباشد . 

 

نسخه ها SqlServer

1-Enterprise server SQL

 

شامل موتور (core database engine ) و سرويس هاي  add-on  ميباشد و از دسته وسيعي از ابزار ها براي مديريت و خلق کلاستر هاي SQL  سرور استفده ميکند .

 

2-Standard Server SQL

تفاوت اين نسخه با نسخه Enterprise  آن  در اين است که نسخه استاندارد تعداد نود هاي کمتري را در هر کلاستر پشتيباني ميکند و برخي توابع با محدوديت بالا را پشتيباني نميکند .

 

3-Web Server SQL

انتخابي با مجموع هزينه هاي مالکيت پايين براي وب هاستينگ ميباشد .

 
مطالب بيشتر: راهنماي نصب نرم افزار SQl Server

 

SQL Server  يک سيستم مديريت و پايگاه داده هاي رابطه اي (RDSM ) است .اطلاعات در جدول هايي شامل ستون و رديف ذخيره ميشوند و همچنين اطلاعات و موضوعاتي که به يک گروه اختصاص داشته و امنيت خاصي راه خواهان هستند را به صورت مجموعه اي در ديتا بيس ذخيره ميکند .

 
 اين قابليت وجود دارد که چندين نسخه از SQL Server بصورت کاملا مستقل بروي يک ماشين نصب شوند. به هر SQL Server نصب شده روي يک ماشين يک Instance (نمونه) از SQL Server گفته مي شود. هر يک از Instance ها داراي يک نام مشخص مي باشند و به Instance اي که در زمان نصب، نام خاصي به آن اختصاص داده نشده است و هم نام با ماشيني است که بروي آن نصب است، Default Instance گفته مي شود. از يکي از مهمترين کاربردهاي نصب Instance هاي مختلف بروي يک سرور مي توان نياز به ويرايش هاي مختلف از SQL Server را نام برد. فرض کنيد در سازماني نرم افزارهايي بروي Server موجود است که برخي از آنها تنها با SQL Server2005 قادر به کار هستند و برخي ديگر بروي SQL Server2008 در چنين شرايطي نياز است تا Instance هاي جداگانه نصب شود. (تفاوت در Version- Edition-Platform)
 
نکته : توجه داشته باشيد هر Instance سرويس هاي مجزا و خاص خود را دارد و بنابراين هربار نصب Instance جديد بروي يک سرور، داراي هزينه هايي هم خواهد بود و لذا از نصب بي مورد Instance جديد جلوگيري کنيد.
 

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: