روش فارسي کردن فايل هاي باينري و اجرايي

روش فارسي کردن فايل هاي باينري و اجرايي | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 به طور کلي در زمان برنامه نويسي در شرکتهاي معتبر که نرم افزار آنها مي تواند در کشورهاي مختلف فروش داشته باشد، از استانداردهايي استفاده مي کنند که توسط آن مي توان به راحتي زبان يک برنامه را به دلخواه تغيير داد.
به طور مثال يکي از معروفترين برنامه ساخته شده به اين روش، يا بهتر است بگوييم سيستم عامل، همان ويندوز مي باشد. مايکروسافت با بهره گيري از قانون Resource String تمامي فايلهاي ويندوز را به اين روش کامپايل کردند که در زماني که احتياج به يک زبان خاص بود، تنها با عوض کردن جملات و نوشته ها، آن فايل از نظر زبان تغيير کند.

به طور کلي ويندوز و يا اکثر برنامه هاي معروف از فايلهاي با پسوند DLL جهت ذخيره اطلاعات لازم برنامه استفاده مي کنند. البته اين نوع فايلها توضيحات بسيار مفصلي دارند که ما فقط به بحث زبان آن مي پردازيم.
يکي از قسمتهايي که در اين فايلها مي شود ذخيره ساخت، همان نوشته ها و جملات برنامه هستند. حال فکر کنيد يک برنامه 5 فايل DLL دارد که هر کدام داراي يک زبان مختلف مي باشند. البته اين بحث فقط مربوط به فايلهاي DLL نمي باشد و فايلهايي نظير EXE را نيز شامل مي شود.

حال اگر بتوانيم به روشي اين نوشته ها را به زبان فارسي تبديل کنيم، فايل مورد نظر به زبان فارسي مي شود. البته فارسي ساختن يک فايل به همين راحتي هم نيست. چون همان طوري که ميدونيد زبان فارسي از سمت راست به چپ است در حالي که اکثر زبانهاي دنيا از سمت چپ به راست مي باشند. (غير از ژاپني)
حال بياييد ببينيم چگونه ميتونيم با ساده ترين روش اين جملات رو فارسي کنيم؟ خوب مسلما” راحت ترين راه، استفاده از يک برنامه آماده مي باشد.
برنامه Resource Hacker را از آدرس زير دانلود و نصب کنيد:
http://www.soft32.com/Download/Free/Resource_Hacker_340/4-3568-1.html
اين برنامه بسيار سودمند است. بسياري از برنامه نويسان جهان جهت ساخت فايلهاي Resource خود از اين برنامه استفاده مي کنند. پس از نصب اين برنامه آن را باز کنيد و کار خود را با فارسي کردن اولين فايل ويندوز شروع مي کنيم. به خاطر داشته باشيد که شما مي بايست يک ويندوز جهت تايپ فارسي براي اين قسمت داشته باشيد. برنامه Resource Hacker به لحاظ 32 بيتي بودنش ميتونه تقريبا” 90 درصد فايلهاي ويندوز رو ويرايش کنه. پس اعمال زير را يک به يک انجام دهيد:

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: