DDNS چيست؟

DDNS چيست؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

همان‌طور که سرويس DNS يک سرويس بسيار جالب و کاربردي است، پياده سازي کردن آن نيز به مراتب مي‌تواند سخت و دشوار باشد، فرض کنيد که يک وب سرور خانگي يا يک Game سرور خانگي داريد و در اينجاست که شما با سرويس DNS دچار مشکي مي‌شويد. هر بار که شما به اينترنت متصل مي‌شويد به دليل عوض شدن آدرس IP شما در ISP و نداشتن آدرس IP بصورت Static اسم وب سرور خانگي يا Game سرور شما که قرار است به آدرس IP تبديل شود مرتب عوض مي‌شود. در اين حالت است که برخي از شرکت‌هاي سرويس دهنده‌ي خدمات اينترنتي يا ISP سرويسي به نام Dynamic DNS را به شما ارائه مي‌دهند. در حالت عادي سرويس DNS يک سرويس سمت سرور است و کلاينت‌ها از آن استفاده مي‌کنند، اما زماني‌که صحبت از Dynamic DNS مي‌شود يک برنامه‌ي کوچک بر روي شبکه خانگي يا سرور داخلي شما قرار مي‌گيرد که در وهله‌هاي زماني معين آدرس IP اي که شما دريافت کرده‌ايد را براي DNS سرور ISP ارسال مي‌کند تا با عوض شدن آدرس IP اسم وب سايت شما هم‌چنان قابل دسترس باشد و رکوردهاي DNS سرور ISP شما نيز عوض شود. با اين‌کار شما ديگر نيازي به خريدن آدرس IP استاتيک نداريد و هر بار با عوض شدن آدرس وب سرور شما اسم آن نيز در DNS سرور بروز خواهد شد. Dynamic DNS يکي از راهکارهاي برطرف کردن محدوديت تعداد آدرس IP در نسخه 4 مي‌باشد.

توجه کنيد که مفهوم Dynamic DNS چندان هم پيچيده نيست و شما در شبکه‌ي داخلي و به ويژه در محيط‌هاي Domain از Dynamic DNS به عنوان Dynamic Update همه روزه در حال استفاده هستيد، براي مثال ممکن است سرويس DHCP شما در شبکه هر بار که به شما آدرسي اختصاص مي‌دهد با استفاده از سرويسي که بر روي سيستم کلاينت به عنوان DNS Client نصب شده است مي‌تواند رکوردهاي DNS را بروز کند و آدرس‌هاي جديد را در رکوردها بروز رساني کند، اين فرآيند بارها در شبکه‌ي داخلي شما اتفاق مي‌افتد اما همان مفهوم در شبکه اينترنت و براي سرويس دهنده‌هاي ISP شما نيز وجود دارد با يک سري تغييرات اندک، اميدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

کاربرد سرويس ddnsچيست ؟

Dynamic DNS مي‌تواند براي افرادي که مي‌خواهند از کامپيوتر منزل خود، به دوربين‌هاي مدار بسته تحت شبکه از طريق يک نام دامنه دسترسي داشته باشند و يا‌ اپليکيشن و وب سايت خود را ميزباني کنند، مفيد باشد. علت مفيد بودن DDNS، هزينه‌ي ارزان IP عمومي (دايناميک) است که شما مي‌توانيد بدون پرداخت هزينه‌ي اضافه در کنار اينترنت خود آن را داشته باشيد. با راه اندازي Dynamic DNS شما ديگر نيازي به تغيير و بروز رساني مکرر دستي DNS Zone دامنه‌ي خود نخواهيد داشت.

 

 

مطالب بيشتر : درگاه DVI چيست؟

مزاياي خريد DDNS چيست ؟

 

دسترسي – شما مي‌توانيد به وب سايت يا سرور خود به آساني و بدون هرگونه نگراني دسترسي داشته باشيد. IP ممکن است تغيير کند ولي با DDNS ديگر اين امر تاثيري در عملکرد سرويس شما نمي‌گذارد.

کاربردي – با به کارگيري اين تکنولوژي شما ديگر نياز به داشتن يک مدير شبکه نداريد زيرا عملا نيازي به اين شخص براي بروز رساني و تغيير مکرر شبکه وجود ندارد.

اقتصادي – سايت ddns هزينه‌هاي مازاد تحميلي IP‌هاي اختصاصي را حذف مي‌کند و شما بدون پرداخت هزينه‌اي جداي هزينه‌ي اينترنت خود مي‌توانيد، به بهره برداري از شبکه‌ي خود بپردازيد.

براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد:شرکت طراحی سایت بهپردازان یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت شرکتی حرفه ای میباشد که آماده مشاوره رایگان در جهت توسعه کسب و کار اینترنتی میباشد.