منظور از تصوير و گرافيک در سيستم چند رسانه اي چيست ؟

منظور از تصوير و گرافيک در سيستم چند رسانه اي چيست ؟ | شرکت طراحي سايت بهپردازن

 يکي از تحولات عظيم در نظام‌هاي چندرسانه‌اي تبديل صوت و تصوير به رمزهاي الکترونيکي رقومي است که از طريق آن به راحتي بتوان تصاوير ثابت و گرافيک‌ها را بر روي صفحه نمايش رايانه نشان داد. فن‌آوري رايانه امکانات مناسبي را براي نمايش تصاوير تمام‌رنگي به‌صورت تمام‌صفحه با کيفيت بالا در اختيار گذاشته است.

 

امروزه، استفاده از تصوير در توصيف ديداري مفاهيم پيچيده به جاي استفاده از متن، در بسياري از نظام‌هاي چندرسانه‌اي به‌کار مي‌رود؛ زيرا تصوير به‌صورت مشخص‌تر و جذاب‌تر مفاهيم را انتقال مي‌دهد. به‌طور مثال، براي توصيف مفهوم "پرتاب نيزه" مي‌بايست چندين سطر اطلاعات نوشتاري را در يک برنامه چندرسانه‌اي گنجاند، و حال آنکه با استفاده از تصوير ثابت مي‌توان به‌صورت جذاب و کارآمد اين مفهوم را به مخاطبان انتقال داد. در برنامه‌هاي چندرسانه‌اي مي‌توان امکاناتي به‌منظور بزرگ و کوچک کردن تصاوير و حتي ويرايش آنها نيز پيش‌بيني کرد. استفاده از تصاوير مناسب يکي از اساسي‌ترين ويژگي‌هاي نظام‌هاي چندرسانه‌اي است. از تصاوير، علاوه بر محتواي برنامه، مي‌توان براي طراحي واسط‌هاي گرافيکي کاربر[14] نيز استفاده کرد.

 

امروزه، عرضه برنامه‌هاي کاربردي قدرتمند براي طراحي و ارائه گرافيک‌هاي رايانه‌اي يا سه‌بعدي (نظير فتو شاپ[15]) تأثير بسياري بر کيفيت طراحي تصاوير در فرآورده‌هاي چندرسانه‌اي گذاشته است. تصاوير ثابت را مي‌توان از طريق پويشگرها يا دوربين‌هاي رقومي وارد برنامه چندرسانه‌اي کرد يا از طريق برنامه‌هاي گرافيکي به طراحي آنها پرداخت. شيوه ذخيره تصاوير رقومي به‌صورت‌هاي مختلف، منطبق با امکانات برنامه، از اهميت خاصي برخوردار است. 

شرکت طراحی سايت بهپردازان، در طول 17 سال فعاليت خود، با به کارگيري تيم‌های تخصصی در زمينه‌ی طراحی سایت و اپليکيشن، نمونه‌هاي قدرتمندي در  نمونه سايت خارج از کشور ، طراحی سایت فروشگاهی و ... دارد. براي مشاوره همين حالا با کارشناسان ما تماس بگيريد: